Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen 2013

118 inlägg 48252 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Kse  
#248748
totte skrev:Tror man måste registrera sig nånstans nu för att göra SMS-betalningar. Nån som vet hur det är och kan berätta?

Är lite osäker på den saken, jag har kontaktat musikhjälpen för att få ett svar och återkommer så snart jag vet mer.

Googlade lite och hittade lite info.

http://www.svd.se/naringsliv/lattare-sk ... 230298.svd

Saxade lite ur artikeln.

"Visserligen krävs fortfarande en registrering, men krånglet är borta. Man gör sitt första sms-köp som vanligt och får då information om Wywallets tjänst. Genom sitt andra köp accepterar man villkoren."

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Kse  
#248982 Ja nu börjar det närma sig, minder än 22 timmar kvar.
21:30 i morgon kliver programledarna in i glasburen på Gustav Adolfs torg i Göteborg och Musikhjälpen 2013 sätter igång.
Det utlovade nyhetsbervet drar ut lite på tiden pga. tekniska skäl men det dyker upp under morgondagen.

http://sverigesradio.se/sida/default.as ... ramid=3946

Men den som väntar på nått gott….
Satt just och läste igenom lite info om ”prisbordet” och det var pulshöjande läsning.
Eller för att citera totte: ”En upplevelse som kan kräva tvätt av kalsongerna” :lol:

Huruvida det är sant beror väl på vinnaren men jag kan lova att det blir bromspår i en eller annan form.
Eventuella otrevliga lukter dämpas nog effektivt av doften av miljödiesel, racingbränsle eller akylat beroende på vad man vinner. :wink:
Nä nu slutar vi med mystiska ledtrådar, ni får helt enkelt hålla er tills i morgon.

Nu satsar vi på att göra Musikhjälpen 2013 till något alldeles extra, tillsamman kan vi göra skillnad. Kom ihåg att det viktiga är inte hur mycket man ger utan att man ger.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Kse  
#249041 Ok, lite uppdatering vad som gäller när man skänker pengar med mobilen till den digitala insamlingsbössan.

Har man ett privatabonnemang så är det inga problem, man kan skänka pengar en gång utan att registrear sig hos Wy Wallet. Nästa gång man skänker pengar så måste man registrera sig, man får då info via sms om hur man går tillväga.

Har man ett företagsabonnemang eller ett kontantkort så måste manregistrera sig, enklaste sättet att komma igång med SMS-betalningar då är genom att ladda ner deras app direkt till din mobil, från App Store eller Google Play.
Det går även att skapa ett konto här: http://konto.wywallet.se

Denna lite krångligare väg gäller endast företagsabonemang och kontantkort.

Länk till vår digitala insamlingsbössa kommer upp så snart den är färdigregistrerad hos Musikhjälpen, detta tar tyvärr lite längre tid än vi räknat med men förhoppningen är att den ska vara igång senast 21:30 ikväll då Musikhjälpen officiellt startar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Fredrik Reuter  
#249158 Hej!
Här kommer en uppdatering om läget från mig.
Nu har Musikhjälpen officiellt startat (21:30).
Tanken var att vi också skulle vara igång tills dess men tyvärr väntar vi på Musikhjälpen att de ska godkänna vårt initiativ och aktivera vår digitala insamlingsbössa. Jag och skogsforums ambassadör i biståndsfrågor KSE :wink: (ni vet väl att det är KSE som tagit initiativet varje gång vi deltagit i Musikhjälpen) har diskuterat fram och tillbaka om vi ska släppa på bromsen och lägga ut all info före eller efter vi fått klartecken från Musikhjälpen. Det kan vara en bra teaser att släppa på allt men samtidigt ta udden av en del av grejen om det inte går att delta direkt.
På toppen av detta så har nu också Musikhjälpen visat intresse för ett av de pris vi tagit fram. Detta gör att detta pris kan få en annan karaktär och måste presenteras annorlunda.

Det är lite tråkigt att vi inte är igång, men jag hoppas att vi kan kicka igång snarast!

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Blivande snickare  
#249163 Ja nu börjar det bli riktigt spännande! :D

Fint tänkt Kse, hade ingen aning om att det var du som låg bakom det hela. Guldstärna för det! (*) :grin:

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Kse  
#249186 Ja lite trist att vi inte kommit igång men det ordnar nog sig i morgon.

Ni gör väl som jag och följer väl sändningarna live, dygnet runt. 8) :wink:

http://sverigesradio.se/sida/default.as ... ramid=3946

http://www.svtplay.se/

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Fredrik Reuter  
#249262 Hej,
Nu äntligen har vi fått tillräckligt med saker från Musikhjälpen för att kunna dra igång.
Jag håller på att skriva nyhetsbrev och startsidan kommer uppdateras under kvällen.

För er som läser tråden, kolla in vår Musikhjälpen sida:

https://skogsforum.se/musikhjalpen.php

där all info finns!

Nu kör vi! :-bd

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

husqvarna_med_sthil  
#249266 Spelar det någon roll om jag använder mitt eller sambons telefonnummer ? Min telefon är bortkommen sedan några dagar.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Fredrik Reuter  
#249267 Hej,
Nej det spelar ingen roll.
Tänk på att spara SMS kvittot som du får bara. Vinner du så vill vi att du skickar in detta som kvitto.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

bodaedet  
#249290 Hmf, min operatör Qall är inte ansluten till WyWallet hur f-n gör jag nu?

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Blivande snickare  
#249294 Nog kan jag väl delta fast jag bor på "fel" sida om potten?

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Fredrik Reuter  
#249301 @bodaedet: Det är få saker som fått så mycket negativ kritik som WyWallet tyvärr. Vi kanske kan hjälpas åt att kolla på lösning på musikhjälpens sajt.

@Blivande snickare: Ja, det borde gå tycker man, men jag vet inte. Och om du vill vara och vinner så får vi kolla vidare lite, för skördaren och rallybilen så måste du ju isåfall ta dig till Sverige. Med motorsågen så borde det väl gå att lösa genom återförsäljare i Finland.

Till er båda: Om det inte går att donera av ena eller andra anledningen så borde det gå att ni skickar pengar mitt PayPal konto och jag donerar från min sida vidare, ska fundera på detta.

För övrigt så är "vi" nu uppe i 1.100kr donerat, totalt har Musikhjälpen samlat in ~1,4Mkr på ett knappt dygn hittills.

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Blivande snickare  
#249302 Vackert, tack för det snabba svaret! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

bodaedet  
#249312 Tackar, kollar vidare när arvingarna nattat.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#249315 En fråga...
En lott per gåva?? Eller en lott per 100kr skänkta pengar...
Eller en lott per forummedlem som donerat pengar?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).