Socialt (mer om oss)

efterlysning

249 inlägg 71903 visningar 31 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: efterlysning

tallen100  
#386439 Jag inbillar mej att jag känner många här efter flera år, alltså vilka det går att driva lite med och som "ger" tillbaka när tillfälle ges, (jag är så dum så jag tycker det är roligt att munhuggas lite ibland). och vilka det inte går att "säga" emot överhuvudtaget :geek:

Att du Landström är osäker på vad gubben betyder, kan ha att göra med att du själv använder den här ;) efter varje mening.

Elmia
Avatar Fallback

Re: efterlysning

Hema  
#386443
Slutaharoligt skrev:Det är inte bara du som har erfarenhet av det röjar kalle! :)
Men man bör väl inte bli påhoppad och kallad kärring för att man tänker på andra när de inte vart närvarande på ett tag? Det var helt enkelt en fråga, av omtanke, och om jannee svarar sen att han inte känner sig nå kränkt så är det väl bara bra.
Men då är det iallafall någon som tagit sig tid och frågat.

Väl talat! Samt för mig var grejen inte emot de låga stubbarna, utan de som däremot lämnade lite höga stubbar som fick sig en liten gliring. Personligen anser jag att låga stubbar är det jag eftersträvar. Men detta kanske gick för långt och om der togs på fel sätt. Så ber jag om ursäkt, då jag var delaktig. @jannee vill se mer av dig här.

Avatar Fallback

Re: efterlysning

röjar kalle  
#386448 Nu var det så att janne stack ut hakan och då får han ta det som kommer.Och jag tror Janne klarar det utan vare sig eran hjälp eller någon annans.Sen eran egen upprördhet över kommentarerna talar för sig själv mer behöver inte yttras i ämnet. :wink:

Avatar Fallback

Re: efterlysning

tallen100  
#386458 Bra skrivet kalle! skulle vi leka allvarliga leken här så skulle vi förlora stort, men i längden tror jag vi är vinnare ändå det underlättar om man kan ta det mesta med en "klackspark" :mrgreen:

Vad gäller den omtalade stubbhöjden så har jannee helt rätt i sak, det skrev kalle till och med i en annan tråd, kanske ni missade?. Annars kanske ni bara retar kalle och mej, och då blir vi självklart ledsna ;)
(Sista meningen var ett skämt :geek: )

Avatar Fallback

Re: efterlysning

tallen100  
#386463 Bara förtydliga att jag skrev mitt första inlägg i tråden för att jag saknar jannee på forumet även om vi inte har samma åsikt jämt, inte för att retas med honom.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

halvproffs  
#386477 Har jag missat nånting? Inte tror jag Jannee tar illa upp för nån pik om stubbhöjd. Han kan ju vara både rättfram o tuff i SINA KOMMENTARER.
Tycker det är bra motför en som nästan alltid skulle dra ut det mesta tlll ytterligheter, då blir det trams. Han har ju slutat. Klart man ska kunna munhuggas lite men det får inte gå för långt utan det ska va med glimten i ögat o skriften.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Fredrik Reuter  
#386488 Hej,
Oaktat ovanstående så är nätmobbning, hets, trollning osv ej önskvärt och regelbrott. Ser inte vi bakom skogsforum detta direkt så anmäl sådana inlägg så vi blir uppmärksammade!
Anledningarna är givna - man ska trivas på skogsforum och man ska kunna bli rikare på skogskunskap på skogsforum.

Saknar du någon speciell medlem så kan du även pröva att PM:a vederbörande och fråga hur läget är. Det kan vara ett bra sätt på att visa uppskattning och kanske också få svar på sina frågor. Det är ju snudd på omöjligt att sia om varför en medlem är inaktiv för stunden, det finns ju så många saker som kan hända i ens liv.

Keep it up alla! :-BD

Avatar Fallback

Re: efterlysning

tallen100  
#386497 Har aldrig sett några tendenser av ovanstående på Skogsforum, vilket är bra.
Däremot får man aceptera att det är svårt att uttrycka sej i skrift och en del är känsligare än andra, så länge det inte är rena personangrepp så tycker jag man får ta lite gliringar. Sitter det en sån här bakom :wink: inlägget så tolkar iaf jag det som ett glimten i ögat inlägg.

Avatar Fallback

Re: efterlysning

eqlazer  
#386668
tallen100 skrev:Har aldrig sett några tendenser av ovanstående på Skogsforum, vilket är bra.
Däremot får man aceptera att det är svårt att uttrycka sej i skrift och en del är känsligare än andra, så länge det inte är rena personangrepp så tycker jag man får ta lite gliringar. Sitter det en sån här bakom :wink: inlägget så tolkar iaf jag det som ett glimten i ögat inlägg.

Bara för att det sitter en smiley efter texten så kan man inte friskriva sig från vad som helst. Man måste komma ihåg att vi alla är olika, vad som tolkas som humor (och inte avsetts att vara något annat) av den ene kan tas på ett helt annat sätt av andra. Speciellt när det är i skrift, och inte ens smileys kan inte alltid förmedla rätt stämning och känsla.
Pikar, gnabb och humor i all välmening, ibland kan sånt gå över gränsen och bli något helt annat än det var avsett att vara.
Pekar inte ut någon eller något specifikt ämne, tallen100's inlägg tyckte jag bara var ett bra exempel på hur man önskar att det vore, men kan vara bra att tänka ett steg till.

Nej, nu slutar jag med torrt och tråkigt skrivande, ut och njut av vårsolen alla! :)

Avatar Fallback

Re: efterlysning

tallen100  
#386672 Nej smilies funkar uppenbarligen inte alla gånger, och vrider man och vänder på saker och ting även när man talar med folk i verkligheten så kan en mening betyda tio olika saker efter en stund... vissa tar åt sej av allt tyvärr :cry:
Men att det skulle bli ett sådant rabalder för en stubbe tycker jag är rent löjligt jannee har varit här under så lång tid och har aldrig uppfattats av mej som lättstött, han ryter ifrån om det behövs, och kör med raka puckar själv.

Avatar Fallback

Re: efterlysning

ÅsaNisse  
#386676 Har inte denna tråden spårat ur lite????
Är det testosteronnivån som blivit för hög??

Avatar Fallback

Re: efterlysning

röjar kalle  
#386701 Sen handlar det inte om stubben det här ..är djupare saker.Det är att vissa här inte gillar andra osv.Sen för man fram argument som nättroll osv när man inte gillar inläggen.Men jag kommer att fortsätta och vara på skogsforum hur mycket vissa inte gillar mina inlägg.Sen är Forumet som samhället i övrigt när någon har en annan uppfattning än alla andra så är vederbörande en riktig bonntjyv etc.Sen till alla er som alltid ser allt i svart ni måste ha en väldig jobbig tillvaro det är bättre ni gör något åt saken istället för att sprida galla över andra som försöker få tillvaron att bli lite ljusare.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

sundelius  
#386743
röjar kalle skrev:Sen handlar det inte om stubben det här ..är djupare saker.Det är att vissa här inte gillar andra osv.Sen för man fram argument som nättroll osv när man inte gillar inläggen.Men jag kommer att fortsätta och vara på skogsforum hur mycket vissa inte gillar mina inlägg.Sen är Forumet som samhället i övrigt när någon har en annan uppfattning än alla andra så är vederbörande en riktig bonntjyv etc.Sen till alla er som alltid ser allt i svart ni måste ha en väldig jobbig tillvaro det är bättre ni gör något åt saken istället för att sprida galla över andra som försöker få tillvaron att bli lite ljusare.

Hade inte tänkt lägga mig i det här då det är lätt att det uppfattas fel när det gäller sånt här :???:
Tycker dock att det har blivit en höna av en fjäder.
Jag TROR inte jannee har lackat ur på stubbdiskussionen och jag tycker både kalle och tallen är en frisk fläkt här (precis som dom flesta andra på forumet är)

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#388739 Nu har jag sett ett livstecken från @jannee
Kul att du är tillbaka!

Avatar Fallback

Re: efterlysning

jannee  
#388746 Vågar ej röja min uppehållsort, men 37 grader i skuggan och 32 grader i vattnet. Tyvärr har Changen blivit blaskig sedan de sänkte alkoholstyrkan, får hålla mig till Leo.
Intresset för internetsnack blir inte speciellt stort när man är på semester och "lite" på lyset. Risken finns att man verkligen skämmer ut sig, t.o.m. mer än vanligt :grin: .

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).