Socialt (mer om oss)

biljard -grym avkoppling efter hårt jobb

7 inlägg 4657 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

biljard -grym avkoppling efter hårt jobb

skogsflane  
#204926 någon mer på forumet som spelar biljard?

efter en veckas hård manuell gallring, vet jag inget bättre än att klämma en pizza med en polare, spela biljard och dricka öl. spelet är för mig den optimala avkopplingen. det enda man tänker på är nästa boll, nästa boll, och hur ska jag komma till nästa boll. relax i kombination med tävlandets nerv. förloraren av en match bjussar bira.

perfekt är det. 9-ball och 10-ball är favoriterna men det som mest relaterar till skogsgallring är 8-ball; vilken boll (träd) ska jag ta först och vilken är lämpligast sedan för att ta nästa osv.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: biljard -grym avkoppling efter hårt jobb

Blivande snickare  
#205091 Har spelat ganska mycket biljard i skolan på rasterna, kul spel men hårda bollar :roll: :mrgreen: .
Glas spricker lätt...
Vi spelar bara 8-ball.

Användarvisningsbild

Re: biljard -grym avkoppling efter hårt jobb

JörgenO  
#745441 Jag hittade den här gamla tråden.

Är det någon på forumet som köpt biljardbord och har erfarenheter kring lämpliga bord, olika märken, montera själv eller köpa montering.

Jag har länge velat göra om ett av rummen i sommarhuset till något roligt och funderar på att ta tag i det i vår

Avatar Fallback

Re: biljard -grym avkoppling efter hårt jobb

Elmhult  
#745466 Jag fick ett begagnat biljardbord. Tyget var slut men min mor som har en tapetserarverkstad klädde om det.

Min första tanke var att det är TUNGT!! Skivorna är av nån sorts sten som ska skarvas med vax för att få en jämn yta att spela på. En polare har jobbat som installatör av biljardbord och de använde bikakevax. Det fungerade bra. Vi har aldrig använt det efter installation men det ser jävligt kooolt ut i gillestugan. Reservdelar finns att köpa på flera ställen.

Jag tror att biljardbord är en grej man köper som dekoration om man är tät eller lever på 1980-talet. Så enligt den tanken så bör det finnas begagnade på blocket för inga pengar alls. Det är, som sagt, ett as att hantera.
Jag har även ett piano som komplement till som jag aldrig använder heller. Även det gratis. Kooolt... 😎

Avatar Fallback

Re: biljard -grym avkoppling efter hårt jobb

Wilhelm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#745468 Couronne duger gott. 😀
https://sv.wikipedia.org/wiki/Couronne

Användarvisningsbild

Re: biljard -grym avkoppling efter hårt jobb

JörgenO  
#745472 Jag har hittat tre säljare jag tycker ser intressanta ut. Googlat på märkena de har och även kundrecenssioner.

Prisbilderna är likartad och samtliga erbjuder sig att montera ihop bordet även i Åsele

Biljardbolaget.se
Biljardexperten.se
Spelbord.se

Jag har till o med hittat två lagom slitna Chesterfieldfåtöljer på Blocket som skulle passa perfekt 😀
Rummet är nytapetserat men jag måste riva ut Linoleummattan och lägga nåt klickgolv. (tyvärr togs originalgolvet bort vid okänslig "renovering" på 60-talet) Sen måste vedspisen renoveras el bytas (en Husqvarna 3026 med sprucken övredel)
Så... nu skall jag sitta o drömma o plussa ihop allt jag vill ha... jag har frist fram till 2100 då frun/drömkrossaren kommer hem från jobbet 😥

Användarvisningsbild

Re: biljard -grym avkoppling efter hårt jobb

Ängagärdet  
#745489 Bara 78 år på dig, skynda!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).