Socialt (mer om oss)

Sluta med Alkohol ??

349 inlägg 212559 visningar 40 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#284238 Tiden går hoppas ni hade en bra midsommar det var min nionde nyktra på raken det känns bra. Har passerat en gräns jag satt vilket jag firade med en tårta på AA som det stog 3000 dagar på. Så har jag belönat mig med att köpa en robotklippare som jag döpt till Lord kostade bara ca 90dagars drickande ca 20000kr så räknar en alkoholist som jag.
3012 dagar utan en förlorad timme.
Ha en fortsatt bra sommar.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

JensSkoog  
#284246 Så bra! :wink: Vad blir det nästa du ska köpa :lol: Blir mycket pängar genom åren det där!

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Hema  
#284265 backman: Härligt och höra, hoppas du blir nöjd med maskinen, verkar vara en modell bättre iaf. :)

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#284269
backman skrev:Tiden går hoppas ni hade en bra midsommar det var min nionde nyktra på raken det känns bra. Har passerat en gräns jag satt vilket jag firade med en tårta på AA som det stog 3000 dagar på. Så har jag belönat mig med att köpa en robotklippare som jag döpt till Lord kostade bara ca 90dagars drickande ca 20000kr så räknar en alkoholist som jag.
3012 dagar utan en förlorad timme.
Ha en fortsatt bra sommar.


Är det en kamp varje år? Går det aldrig över? Menar typ så du kan säga "I år var det midsommar och vi hade det trevligt" utan att det är kopplat till att du inte drack nåt?

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#284286 Bra Åke!

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Rolfnilsson400  
#284366 Jag är imponerad av dina bedrifter. både att kunna sluta dricka och att på ett så fint sätt skriva om det.
Jag har inte varit i din situation, men jag är säker på att det är svårt att sluta och ännu svårare att låta bli att börja igen. Det krävs mycket för att göra det du gjort
Lycka till

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#284762
Uvskogen skrev:
backman skrev:Tiden går hoppas ni hade en bra midsommar det var min nionde nyktra på raken det känns bra. Har passerat en gräns jag satt vilket jag firade med en tårta på AA som det stog 3000 dagar på. Så har jag belönat mig med att köpa en robotklippare som jag döpt till Lord kostade bara ca 90dagars drickande ca 20000kr så räknar en alkoholist som jag.
3012 dagar utan en förlorad timme.
Ha en fortsatt bra sommar.


Är det en kamp varje år? Går det aldrig över? Menar typ så du kan säga "I år var det midsommar och vi hade det trevligt" utan att det är kopplat till att du inte drack nåt?


Det har varit en intressant tid med många funderingar och tankar. Vara öppen och göra det så enkelt som möjligt har fungerat för mig. Det är dom som prövat dricka efter 20- 25 års nykterhet med dåligt resultat. Jag har inga tråkig dagar utan det rullar på.
Man får sina rutiner med åren en del bra och en del sämre det gäller att sortera dom rätt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#284878 Ja, efter att ha följt din tråd så blir man ändå glad över att med vilja så går det mesta. Hade kanske hoppats att "suget" skulle släppa. Som när jag slutade röka. Till slut så tänkte jag inte ens på det. Fast i och för sig, ibland fortfarande när man känner lukten så blir jag lite lockad. Men det går snabbt över. Hursomhelst så är det inspirerande att läsa din tråd. Den ger energi.

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#290958 Jag har funderat vad som gjort att jag inte skrivit på 3 månader, är det hjärnan som börjar planera för återfall och försöker att få mig att tro att jag är frisk? Ca 10år har nu gått sedan jag beslutade att supa mig till döds, men det tog en annan vändning vilket jag är tacksam för i dag. 3103 dagar har det blivit hittills, 72 år fyller jag i morgon, tar en dag i taget, jagar lite älg i 3 lag, köper gamla motorsågar, löser lite korsord, har inte långsamt,
saknar inte spriten.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

halvproffs  
#290959 ^:)^ Grattis till både födelsedag och nykterhet!!!

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

Kse  
#290963 Ja grattis och respekt!
Kanske är för personligt men får man fråga vad det var som gjorde att du till slut tog tag i saken och klarade av att bli nykter?

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

JensSkoog  
#290973 Grattis med dagen backman! :grin: Gott att du inte supade dig till döds, och gott att du har sakor som du kann ha trevligt med, och gott att du delar med dig.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#291084 Grattis på födelsedagen Åke! Och grattis för alla de nyktra år som passerat, förhoppningsvis blir det många fler.

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Blivande snickare  
#291102 Grattis på födelsedagen! :grin:

Tror det ligger riktigt mycket i det du skriver, att inte få det långsamt å tråkigt, det är då tankarna börjar flyga på egen hand och det blir lättare med återfall.

Önskar dej en fortsatt riktigt skön å nykter födelsedag! :)

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#291381
Kse skrev:Ja grattis och respekt!
Kanske är för personligt men får man fråga vad det var som gjorde att du till slut tog tag i saken och klarade av att bli nykter?


Tänkte inte att jag skulle göra uppehåll så länge som det har blivit utan ville nog ha en paus i drickandet, är jobbigt att planera och dricka dagligen. Min fru, mina barn och barnbarnen har en del i det hela, 65 an i Falun avgiftning 1 vecka, Jälla i Uppsala 4 veckor med bra ledare. Tänkte åka därifrån 2 ggr den första veckan men efter två veckor där hände något som fick mig på rätt spår.
Ta det lugnt med tiden ordnar det sig. Det finnes hjälp om viljan är kvar att pröva.

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).