Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11266 inlägg 2297760 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#481260 ATV lyft. 700kg.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#481319 Intressant @Frigge. Du får ge recension när du användt dom. Står inför byte själv och Stihl har slutat med läder kängorna som jag gillar hemskt :oops:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

halvproffs  
#481323 Såg verkligt sköna ut må jag säga. Måste höra omdömet sen.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

hemhuggare  
#481378 https://www.engelbert-strauss.se/skydds ... 411-1.html
Är det dessa kängorna du menar Jens?

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Plassarn  
#481383 Patruuna 9000 med 660 kran. Hydraulservo spakar och radiostyrd vinsch. Blir ett lagom steg uppåt från en gammal Rossö-vagn med Lima kran :) Foton kommer vid leverans!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Kallkällene  
#481397
Plassarn skrev:Patruuna 9000 med 660 kran. Hydraulservo spakar och radiostyrd vinsch. Blir ett lagom steg uppåt från en gammal Rossö-vagn med Lima kran :) Foton kommer vid leverans!
alltid roligt att byta upp sig.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Frigge  
#481426
JensSkoog skrev:Intressant Frigge. Du får ge recension när du användt dom. Står inför byte själv och Stihl har slutat med läder kängorna som jag gillar hemskt :oops:


Idag har jag haft skorna (Meindl AirStream Rock) på fötterna i ca 8h i skogen. Jag har både fällt en del granar och börjat timra ett vindskydd i skogen. Skorna är väldigt bekväma bortsett från pyttelite skav/irritation vid sidan av fotleden. Skavet beror antagligen på att jag hade ett par strumpor som var väldigt tunna just där. Skons tunga har små flikar som antagligen irriterade lite. Fötterna var helt torra efter dagens aktiviteter Yttertemp. kring noll. Mycket bättre än mina Husqvarna classic i alla fall. Med tiden tror jag de blir ännu bättre när de blivit ordentligt inkörda.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#481450
hemhuggare skrev:https://www.engelbert-strauss.se/skyddskaengor-s2/s2-skyddsskor-foer-skogsbruk-alpin-1200140-80411-1.html
Är det dessa kängorna du menar Jens?

Tack för länken, @hemhuggare :-bd

Är nog inte samma som Frigge har köpt.
Fann dom här: https://www.treekit.com/meindl-aistream ... order.html och
undrar om det är kängor gjorda för klättring??

Jag behöver kängor som holler mig och mina många kilo på marken
utan att halka för mycket och utan att jag blir blör på föterna. :grin:
E.Strauss kängorrna är väl ochså bra??? Dom kostar ju inte så mycket
Tyvärr så leverar dom inte till Norge, och det blir svårt med moms och sådan skit. :cry:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#481471 Men Stihl har ju andra kängor också, liksom Husqvarna, fast de är kanske inga alternativ? Sedan har du vänner på EU-sidan, så allt går att lösa. :) Ha dock koll på kommande Black Friday, kan bli trevliga priser då.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

gamla drängen1964  
#481542 Kedjeröjare i bolag med 2 kompisar.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Plassarn  
#481609 Har verkligen tagit på mig spender-byxorna i veckan. 346;an hamnade lite illa till, tål tydligen inte att bli påbackad :oops: En ny såg inhandlades idag på flygande fot - och märket är lite av en chock - en Stihl 261 med handtagsvärme. Råkade springa på deras representant hos handlaren och hade ett riktigt bra samtal, samt att jag fick klämma lite på en 462;a. Alltid spytt galla över Stihl, men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig :d

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Nor-forest  
#481613 Etter x antall Husqvarna sager, ble det i dag min første Sthil sag. En 201 som jeg tror er perfekt for rydding og tynning. Gleder meg til å prøve!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#481625
Plassarn skrev:Har verkligen tagit på mig spender-byxorna i veckan. 346;an hamnade lite illa till, tål tydligen inte att bli påbackad :oops: En ny såg inhandlades idag på flygande fot - och märket är lite av en chock - en Stihl 261 med handtagsvärme. Råkade springa på deras representant hos handlaren och hade ett riktigt bra samtal, samt att jag fick klämma lite på en 462;a. Alltid spytt galla över Stihl, men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig :d

:surp: :surp:
Nu blev nog många förvånad, @Plassarn!

Men det är som du säger, man får ju alltid kunna ändra sig, och senn är det
alltid trevligt när man träffer på en bra representant oavsädd
vilket sågmärke man går för. :wink:

Blir intressant att höra vad du säger om 261'an när du körd den en tid.
Jag gillar hemskt min, men den är tyvärr utan handtagsvärme :cry:

Nor-forest skrev:Etter x antall Husqvarna sager, ble det i dag min første Sthil sag. En 201 som jeg tror er perfekt for rydding og tynning. Gleder meg til å prøve!
20171120_130710.jpg

Grattis till köpet, @Nor-forest :-bd
Den sågen är perfekt just för röjning och klengallring. :wink:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Blivande snickare  
#481626
Nor-forest skrev:Etter x antall Husqvarna sager, ble det i dag min første Sthil sag. En 201 som jeg tror er perfekt for rydding og tynning. Gleder meg til å prøve!
20171120_130710.jpg

Ja även vi med helorangea hjärtan får nog vika hädan å ta sågen i vacker hand för än har inte Husqvarna kommit med något som matchar i sanma storlek :-b

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#481628
Blivande snickare skrev:
Nor-forest skrev:Etter x antall Husqvarna sager, ble det i dag min første Sthil sag. En 201 som jeg tror er perfekt for rydding og tynning. Gleder meg til å prøve!
20171120_130710.jpg

Ja även vi med helorangea hjärtan får nog vika hädan å ta sågen i vacker hand för än har inte Husqvarna kommit med något som matchar i sanma storlek :-b

Nu har jag inte sågat så mycket med HVA sågar dom sensta åren, men är
inte HVA 439 en såg i samma klass som MS201??
Rapp, lätt och bra :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).