Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14502 inlägg 3584903 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#477376
Tosca skrev:
sundelius skrev:
JensSkoog skrev:[quote="Tosca"]
Ja Jens, du som förebild för så många barn kanske ska ta intryck av tottes karaktärsstyrka och helt enkelt avstå från din dosa?

:-o :-o :(( :(( :((

Nu Jens har vi både dålig mottagning och språkförbistring, förstår du vad Tosca säger? ^#(^ [emoji38]

Nej, är köttet svagt ställs det ju än större krav på den goda viljan kan man ju ana.
Men som sagt, det går inte att tvinga på någon annan en ny vilja, poängen har nog gått fram känns det som.[/quote]
Precis! Du kan tvinga hästen till brunnen, men du kan inte tvinga den till att dricka!
/Niklas

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

tallen100  
#477388 Nu lägger jag in en riktig snus.... =P~ \:d/

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Tosca  
#477390 Prisa dosan eller hur lyder nu talesättet...

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

isteskog  
#477413 Vilken dosa? ...... :wink: =P~

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Plassarn  
#477424 Prestation eller idioti? Det får framtiden utvisa..

Gjorde i alla fall klart idag med köp av 247 m3 skördarmätt brännved av Sveaskog som jag ska skota ihop, ligger efter en skogsbilväg så det är fin skotning. Tanken var att ge sig in i vedbranshen då det finns stor efterfrågan men få aktörer i närområdet. Priset var för bra för att vara sant, men har lovat att inte yppa det för någon - de verkade mest bli glada över att bli av med det eftersom de låg liiiiiiite efter med skotningen. 90% björk, 10% blandat barr, månne detta bliva något?

Ska mätas i travat mått när jag fått hem det, mycket är för krokigt och dåligt för att bli saluved, men jag är inte så kräsen på vad jag stoppar i min egen panna så inget kommer att förfaras. Eftersom jag kanske med våld kan få på 2m3 på kärran så blir det några svängar, som längst 6 kilometer väg hem till gården - men det mesta låg betydligt närmare. Har räknat på att jag vill ha 100kr per fub för att skota det, och hamnar ändå på vääääldigt bra marginal i slutändan då jag har avsättning för åtminstone all björk i småsäck till en kund. Barret läggs i min egen massavedshög så där blir det inte många kronor över, men alla bäckar små....

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#477482 Idag gjorde 21 ungar på 8 - 9 år visit i skogen.
Höll fram med hyttebygge och andra saker som ungar gillar.



Skulle haft dig här @sundelius , när dom gjorde takstolar.



Blev många spik som krökades, men ungarna gav inte upp :grin:



En annan uppgift de fick, var att gøra sig ett gapskjul av
barr som de kunne överleva i en vinternatt om de
skulle gå sig bort i skogen :wink:

Mandags kommer det ett nytt gäng, så jag hoppas vi får tak på hytten före vintern.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

sundelius  
#477483 Ser ut som du och barnen klarar det fint, dock hade jag gärna hjälpt till.
Det går inte att säga tillräckligt många gånger, det jobbet du gör med barnen är fantastiskt :-bd
Sen att det hade gått lite fortare om jag varit med är ju en annan sak , det såg vi ju i tältresningstävlingen :wink: :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#477493 Ha, ha, ha. Fortare i tältresningstävlingen?
@Sundelius , det är väl ett understatement?
Håller helt med dig om att det Jens gör för barnen är fantastiskt!

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

sundelius  
#477494 DanK tältresningen i Elmia har jag förträngt :roll:
Nu i dalarna körde vi landskamp och en dalslänning var dubbelt så snabb som två norrmän i den grenen \:d/

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

husqvarna_med_sthil  
#477575 Nu har vi sagt hej då till sommaren och städat undan inför vintern. Lönnlöven ligger som ett tjockt duntäcke under träden och solen börjar bli blek.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#477612
sundelius skrev:DanK tältresningen i Elmia har jag förträngt :roll:
Nu i dalarna körde vi landskamp och en dalslänning var dubbelt så snabb som två norrmän i den grenen \:d/

Det var två norrmänn och en rull silvertape - det tältet är på sopen nu :d

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

sundelius  
#477615
JensSkoog skrev:
sundelius skrev:DanK tältresningen i Elmia har jag förträngt :roll:
Nu i dalarna körde vi landskamp och en dalslänning var dubbelt så snabb som två norrmän i den grenen \:d/

Det var två norrmänn och en rull silvertape - det tältet är på sopen nu :d

Borförklaringar :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#477618 Haha, kan se detta skådespel framför mig när jag läser era förklaringar. Ingen som filmat? Den filmen skulle nog många i så fall vilja se...

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#477626
DanK skrev:Haha, kan se detta skådespel framför mig när jag läser era förklaringar. Ingen som filmat? Den filmen skulle nog många i så fall vilja se...

Det var ju inte alla där som tänkte på det som tävling i tältslagning, hellre det
att det var någon, säger inte vem :mrgreen: , som var så törst på en öl att han
kastade upp tältet snabbt som tusan eftersom en brysom norrbagge
insisterade på tält först och senn öl. :d :d
Man jättetrevligr var det, och sov gott gjorde vi så länge inga björnar gjorde visit :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

sundelius  
#477628 Återigen bortförklaringar och undanflykter, Sverige vann :!: :!: :lol:

Sant är det dock att Jens var väldigt bestämd att jag måste sätta upp tältet innan jag fick gå upp och hälsa på boss och ta en öl, förstår du varför han var sådan DanK? :???: :lol: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).