Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14504 inlägg 3606431 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

flötman  
#452089 Fick en stil 200 som inte varit igång på säkert 10 år. Bytt kastskydd, drev, tändstift och gått igenom förgasaren så att inga membran var spruckna, samt rengjort hela sågen, och efter några ryck i snöret gick den igång. Då är man nöjd [emoji4]

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#452093
flötman skrev:Fick en stil 200 som inte varit igång på säkert 10 år. Bytt kastskydd, drev, tändstift och gått igenom förgasaren så att inga membran var spruckna, samt rengjort hela sågen, och efter några ryck i snöret gick den igång. Då är man nöjd [emoji4]

Grymmaste sågen dom har gjord :-bd
Enda nackdelen är att den har vibration så det holler :wink:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Brorsan  
#452116 Idag svetsade jag ihop en hjälpram till WoodMizern av balkarna jag använde vid lagårdsrenoveringen. Nu blir det stadigt så det räcker!
Samtidigt blir det bra fästpunkter när det ska byggas hydrauliska hjälpmedel.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vardon  
#452118 Fick igång telfer till min lyftbalk jag skrivit om i det senaste jag byggde. Lite bank och olja till bromsen och den funkar fint. Nu ska bara kablar bytas så den passar ordentligt. Jag sa ju det var bråttom @slurfi

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Brorsan  
#452119
Vardon skrev:Fick igång telfer till min lyftbalk jag skrivit om i det senaste jag byggde. Lite bank och olja till bromsen och den funkar fint. Nu ska bara kablar bytas så den passar ordentligt. Jag sa ju det var bråttom @slurfi

Skönt att bli färdig med ett projekt man klurat ut. Bra jobbat. :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

tallen100  
#452121
Vardon skrev:Fick igång telfer till min lyftbalk jag skrivit om i det senaste jag byggde. Lite bank och olja till bromsen och den funkar fint. Nu ska bara kablar bytas så den passar ordentligt.

Låter som det blir ett riktigt lyft för den :d

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#452151
@Vardon skrev:Fick igång telfer till min lyftbalk jag skrivit om i det senaste jag byggde. Lite bank och olja till bromsen och den funkar fint. Nu ska bara kablar bytas så den passar ordentligt. Jag sa ju det var bråttom slurfi

Underbart, då vore det skoj med en film.
Telfer saknas här på åtm två ställen, inne i verkstaden och i såghuset så jag måste klura lite på det.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vardon  
#452163 Ja nu har vi fått upp 2 block med löpvagn. En i en port somnormalt är tom för omlastning och en med betonggolv för mekande. Bara att äntligen använda en sak sammangick för 20 år sedan :-)

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

sundelius  
#452177
machonisti skrev:Lever än!

Hållit på i skogen som vanligt. Är inne och tittar av och till!
En sak jag märkt är att det blir allt svårare att skriva inlägg
när jag inte följer med konstant.
Orsaken är att datorn är upptagen mest hela tiden och då min
tur kommer vill jag bara gå och sova!
Skulle kunna köpa en till men pengarna gick till ett biljardbord istället!
Håller pojkarna upptagna en stund... än i alla fall... :D

Så är det ibland, tiden har svårt att räcka till :roll:
Vi finns kvar när du har tid att underhålla oss igen @machonisti 🤗

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#452180
machonisti skrev:Lever än!

Orsaken är att datorn är upptagen mest hela tiden och då min
tur kommer vill jag bara gå och sova!
Skulle kunna köpa en till men pengarna gick till ett biljardbord istället!
Håller pojkarna upptagna en stund... än i alla fall... :D

Du saknas när du inte är här, @machonisti :((

Köp dig en billigdator - kostar inte så mycket, och är inte så intressant för grabbarna
eftersom den inte duger till spel. Enligt vad jag har erfart kan man vänta tills
solen kommer upp i väst när dom unga är på grymdatorn :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Delsbo  
#452182 Stabbat virke i 2 dagar... En hög med reglar 2*4 och 1 1/2*3 stolpar 4*4 och en regäl hög med brädfodring till logen (som originalet från ca 1890) 1" tjocklek och koniskt sågade bredder som smalast 7" och bredast 10" och sedan lock i 1*5... Takat och klart...

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

gamla drängen1964  
#452283 Kört ut sista virket från kalytan.Skönt att det är klart!Har bara en liten gallring på ca 0.5ha kvar.Nya vagnen är till belåtenhet.Det är otroligt vilken skillnad med drivning på vagnen.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Erre  
#452284 Imponerande! \M/

Å trevligt med sällskap i hytten. :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

isteskog  
#452286 Vilka vältor! :surp:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Göt  
#452289 Det var en rejäl körning :-bd

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).