Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20803 inlägg 2789773 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Robbanhög  
#446873

Vart och hälsat på våra blivande naturvårdare,flytten närmar sig med stormsteg [emoji4]

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

rikard_e  
#446905 Var såg har sitt användningsområde

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Erre  
#446948 Tyckte min gamle såg började bli orkeslös.
Fanns en förklaring. :d


Avatar Fallback

Re: Dagens bild

isteskog  
#446949 Sågar du till kutterspån, Erre? ...... :d

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Erre  
#446950
isteskog skrev:Sågar du till kutterspån, Erre? ...... :d

:lol:
Ja man kan nästan tro att.
I väntan på skiftbyte så kapade jag rotben.
Så det är lite fusk. :d

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Robertberg  
#446956 Lite märkligt det där med rotben, att skotarföraren ska kapa. Det är ju skördarn som gjort dem.
Kom att tänka på det när jag åkte med en kompis i skotaren. "Han har gjort det en gång!" Blev svaret när jag frågade ifall skördarföraren nånsin kapade :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446968 Första delen klar- allt kapat!

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Mowi850  
#446978 Ser att du gör som jag uvskogen och kapar först och sen klyver. Roligt att jag inte är den sista som bara använder kap och klyv[emoji3]

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Vardon  
#446981 Nej vi är några envispinnar kvar. Dock har jag infört avlastningsbord och så hämtar jag veden med kärran och lastar av varefter. Det besparar enormt mycket tungt arbete att få fram veden till sågen.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

tallen100  
#446983 Brukar kapa en stund och klyva en stund, kapa en stund och klyva igen, då blir det inte så enformigt tycker jag :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446984
Vardon skrev:Nej vi är några envispinnar kvar. Dock har jag infört avlastningsbord och så hämtar jag veden med kärran och lastar av varefter. Det besparar enormt mycket tungt arbete att få fram veden till sågen.

Ja det är nog rätt. Ska nog göra ett sånt till nästa år. Snubblade i år när jag skulle dra fram en tung en. Föll raklång på rygg med stocken på mig. Blodsmak i mun och en rejäl bula på armen. Som tur var så låg redan ena änden på sågen så jag fick inte hela vikten på mig. Även om det är bra träning så får det vara nån måtta på hur mycket man ska "träna" sin något äldre lekamen nuförtiden [emoji1]

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#446985 Måste ha varit en risig en, "Uvskogen" :-o
Göra sin ved på en vedmaskim och köra rakt i storsäck på pall är PRODUKTION, och det är ju som det måste vara för dom stora, men det är ju trevlig läsning när jag ser att det inte bara är jag som får hantera veden lite manuelt :grin:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446986 Böjar bli fult i fårhagen nu. Ploppar ut lamm till både höger och vänster när det är fint väder. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Jorm  
#446987

Äntligen sista lasset!

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Blivande snickare  
#446989 Vad är det för vagn du har, @Jorm ?
Ser fin ut! :-BD

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).