Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11289 inlägg 2310512 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

axwell  
#306018
JensSkoog skrev:På norsk kallas dom "gamasjer". Har ett par som är gjorda av tunt, mjukt läder. Fick dom av min svärfar som använde dom när han jobbade i skogen 1940 - 50.


Ja, kanske stämmer det bättre, "Damask" på svenska.

Snölås, som jag skrev, hjälper mest från att få in snö upp längs vaden och sen ned i stövelskaftet.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

svampbob  
#306025
Hema skrev:http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17393&plats_id=1277 Det heter gaiter på engelska iaf, men vad de heter på svenska kommer jag inte på. Skyddar mot att få skit i skorna, samt nedre delen av byxorna mot smuts o väta. Verkar vettiga o rätt billiga med.


Jag köpte sånna härom året av ett annat märke och det har funkat fint och som oväntat bonus blir det blir märkbart varmare om vad och fotled. Däremot är mina inte riktigt gjorda för skogsarbete. Jag har böjt pinnen i låset till remmen som går under foten ett par gånger.
Nu kör jag med tecnical extreme byxorna och byxkroken där gör ett bra jobb med att hålla tätt mellan känga och byxben.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Sidenbladh  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#306026 En stihl ms 201, tänkt som andrasåg när 261:an känns för klumpig.

Funderade ett tag på att vänta tills den nya varianten med m-tronic dyker upp efter nyår - men vem vet hur långt efter. Dessutom har jag behov av sågen nu så det blev en liten julklapp till mig själv. :D

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#306029 Ford Ranger XLT 2014.. :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Jim_the_one  
#306030 Jaså det blev en Fåård. Hehe

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#306031
Jim_the_one skrev:Jaså det blev en Fåård. Hehe
Det blev som sagt en Forrrrrrrd.. :smile: :smile:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Jim_the_one  
#306044 Beror väl änna på vars i lanne en bor :lol:

Den lilla röda va såld i veckan ändå. Pratade med Henrik när jag va förbi å köpte en ny Husqvarna dunk, den första dom sålde av denna nya modellen :mrgreen:
Redan hunnit pimpa den med mina fina företagsdekaler, nu ska jag fylla den för första gången å se hur bra den är att tanka sågen med.
Gillar starkt att det går att låsa påfyllningspiparna, mindre risk att det läcker i bilen om den skulle välta.
Hände en gång att allt flöt omkring i sågkedjeolja bak i min 9-5a inte så trevligt!

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

agrotron  
#306045 Blev några strandklingor. 2st 200 och en 225 klinga. Skyddsglasögon.fil.skränkjärn. 10 liter aspen. Så nu är julen räddad☺

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#306048 Köpte granngården som en lite för tidig julklapp. Ca 40 ha, med massor av förröjning i kommande gallringar. Rätt nöjd faktiskt då jag trodde att jag aldrig skulle få chansen.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

brassel  
#306050 Grattis!

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

isteskog  
#306063 Det var ett riktigt köp det! :smile: Det gäller att ta chansen när man får den. Lycka till :smile:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#306066
Uffe skrev:Köpte granngården som en lite för tidig julklapp. Ca 40 ha, med massor av förröjning i kommande gallringar. Rätt nöjd faktiskt då jag trodde att jag aldrig skulle få chansen.


Mycket bra julklapp! :)

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Jim_the_one  
#306067 En sån julklapp skulle jag inte tacka nej till :mrgreen:

Grattis :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Carlfritidshuggare  
#306079 Här samsas verkligen det stora och det lilla.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

sundelius  
#306081 Grattis Uffe :smile:
Tar en whiskey för att fira ditt köp :grin:

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).