Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14504 inlägg 3605509 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

husqvarna_med_sthil  
#294690 Svetsat fästen på vajerspelet till kolven/fjärrstyrning. Tog längre tid än jag trodde, började vid halv två och kom precis in men nu är det bara att koppla in och testa, blir imorgon :)

Tar en liten stund att komma in i svetsning när man inte svetsar så ofta men roligt är det när det fungerar och blir rätt.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

husqvarna_med_sthil  
#294863 .. var inte bara att koppla in. Saknade för det första en hydraulslang som jag fick far att köpa sedan gällde det att få till någon upphängning till ventilen så inte hela "paketet" ramlade ner på marken. Att få det att "ta" med rätt kraft tog ganska mycket tid i anspråk likväl samt att hitta rätt hydrauluttag. Kört på från tidig morgon men nu är vajerspelet fjärrstyrt ! Kommer att bli skönt väl i skogen.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Hema  
#294872 Skam den som ger sig!

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

husqvarna_med_sthil  
#294874 Underligt rolig känsla att dra in en pall med mig själv och bakkedjorna på.. bara för att testa och lite roligt ska man ju ha :) Bäst blir det i skogen när man slipper springa fram och åter mellan traktor och stock. Samt om man kör ner sig så kan man ju hjälpa till att dra baklänges när man kan sitta i traktorn och dra samtidigt som man försöker komma lös.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294907 Fjärrstyrd winch är guld värd. Bilder?

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294908
husqvarna_med_sthil skrev:Underligt rolig känsla att dra in en pall med mig själv och bakkedjorna på.. bara för att testa och lite roligt ska man ju ha :) Bäst blir det i skogen när man slipper springa fram och åter mellan traktor och stock. Samt om man kör ner sig så kan man ju hjälpa till att dra baklänges när man kan sitta i traktorn och dra samtidigt som man försöker komma lös.


Man kan surfa på stockarna i skogen också :grin:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#295008 Varit i skogen med ett gäng pojkar. Gott m vatten i bäcken, så det blev självgjorda vatnhjul som snurrade, samt trädfällning och vedjkapning.
Dom fick ochså träna på å bygga sig hytt av granbarr!

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

hayabusa 08  
#295031 Kört upp o klarat motorsågskörkortet på AB nivå..

Så efter 25 år som självverksam skogsägare så har man äntligen ett skriftligt bevis på att man kan hantera en motorsåg.. hehe

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295032 Grattis. :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Hema  
#295090 Härligt o grattis! :)

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Hema  
#295092 Själv har man sladdat vägen till förhoppningsvis vägsamfäldighetens belåtenhet. Samt lagt ut sista mängden väggrus över mackadammlagret, efter ett vägprojekt som dragit ut alltför mycket på tiden...

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295094 Fick anbudsunderlag till vinterns snöröjning, jag har inte tid men hoppas nån
intresserad och duktig entreprenör tar det.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

TheJo  
#295115 Tog och rensade ur en bit av ett dike. Kunde ju gjort det under sommaren när jag faktiskt såg att det var dåligt. Men istället väntar man tills det är ordentligt blött :grin:

Hoppas att man kanske slipper lite av översvämningen som brukar bli kring den brunnen.
Är ett dike som kommer uppifrån skogen, sen från brunnen går det under åkern till en å.



Sladda vägen gjorde jag också.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295464 Firade Snöskoterns Dag genom att kolla på ett gäng fina maskiner och låta mig frestas
på den eminenta butiken TT-Trading i Kiruna.
Frugan bestämde sig för ett byte så nu ska gamla släden säljas.
Jeep stod utanför och bjöd på provkörningstillfälle så en sväng med Grand Cherokee
genomfördes, en magnifik bil med ngt för högt pris för mig.
Den hade 4 höjdlägen på fjädringen, lägst när Parking är ilagd och tre körlägen som den återtog
direkt när man la i Driven. Den körde även bak stolen och höjde ratten för lättare ursteg.
Jag säger bara det, en magnifik vagn som jag rekommenderar alla att provköra.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Robertberg  
#295466 103 mm regn har det hittills kommit i oktober, rensat lite dikediken idag.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).