Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14502 inlägg 3584874 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Flax12  
#288703 Sågat upp 18 stockar av baggaträd åt grannen och viltbehandlat ca: 5000 plantor. Är nöjd med dagen!

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#288772 Varit i skogen med 36 ungar från 5 till 13 år. Blev en fantastisk fin eftersommardag, med solsken och ungar som jobbade och lärde om genom å kapa och klyva ved och mycket annat. :grin: Dom äldsta fick erfara att det är mycket arbete å göra sin egen eld och holla den brinnande när dom bara får elda med vad dom finner i skogen.
Turr grankvist blev räddningen!

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

bodaedet  
#288937 Städat verkstaden, det behövdes var så att man skämdes när man gick in där. Grejor som jag inte behövt på tre-fyra år gick obenhörligen till det eviga arkivet. Men satan vad mycket "braåhagrejjor" jag fann.
Passade på att serva bilen när jag var klar, det fanns ju plats att gå runt den nu.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Suzuki Hasse  
#288978 Bytt bromsar på en gammal Skoda Felicia . bara besiktningen kvar!

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#289036 Träffade en trevlig skogsforumist igår på jordbruksskolans 100 års firande. Hoppas han börjar skriva och inte bara smygläsa här.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Peteflamingstar  
#289051 Plockat ner ett 40-tal träd runt en gammal bergsmansgård utanför Ludvika, tagit två heldagar nu. Höjdpunkten var en 28 meter hög ädelgran som växte invid husknuten, men den gick ner utan att bråka!

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

ulfgustav  
#289057 Har dom senaste två dagarna påbörjat dränering av huset. Förberedelse har pågått, bla så har jag fällt 4 st gårdsträd (granar) som var planterade 1932, rotsnitt på alla över 30" så det var rejäla bitar.
Idag har jag bla behandlat grunden med kallasfalt, samt börjat lägga ut dräneringssingel

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#289141 Kikade på några björkar vid en sommarstuga. Min kompis som är ägare fruktar vad som skulle ske om snö och vind skulle hämta ner dom.
Dom kann vell vara ung. tjugo meter höga.
Tre björker från en rot

Blir vell hugging i slutet av veckan. :wink:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Flax12  
#289217 Sköt två vildsvin i grannens sädesfält.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#289227 Bra jobbat före nio på en onsdag!
70 cm i dia och 145 lång. Lite å knoga med för klyven.

En kompis ringde: "komm med slepvagnen, jag har en rotkubbe till dig i gravskopan"
När man har vedsjukan rycker man ut strax.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

isteskog  
#289230 Hur f-n får du upp den på klyven och vad har du för klyv till denna best! :shock:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#289253
isteskog skrev:Hur f-n får du upp den på klyven och vad har du för klyv till denna best! :shock:

Klarade inte dragsa den av vagnen :oops: , så jag kapade på planen i 30 cm. Senn ska jag använda kila och ta dom i fyra. Så är det dags för "Ingmars klyv". :grin:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#289259 Dagens bästa var att få igång adsl uppkopplingen igen, tre veckor utan nät är lite segt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#289261
Slurfi skrev:Dagens bästa var att få igång adsl uppkopplingen igen, tre veckor utan nät är lite segt.

Hur har du överlevd?? :?: :?: ? Jag skulle gnagit höl i golvet om jag var utan nät i tre veckor :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

TheJo  
#289262 Laddade ner IGIS till paddan (iPad 2), efter att ha läst om det här på forumet.
Så blev ju tvungen att gå ut och testa lite, även om vi har taskigt med skog här på Kungsholmen :wink:

Har ju helt klart funktionerna jag (eg pappa) eftersöker.
Men hade inte varit fel med lite mer exakta positioner. Garmin GLO?

Edit: Glömmer ju alltid bort att det inte är någon inbyggd GPS i den iPaden jag har :roll:
Så är ju inte så konstigt om den hoppar lite.




Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).