Arbetskläder för skogen

Bra röjarbyxa.

33 inlägg 17732 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#25329
Niking skrev:
Skogshuggarn skrev:Har nu över 25 arbetstimmar i Stihl kläderna och är mycket nöjd med funktionen på dem.
Enda som irriterar lite är att det skull ha varit ett "lock" över minsta sidobenfickan för det samlas lite "skrot" från röjskogen i dessa.
Hade tänkt köra idag också, men med över 25 graders värme hjälper det nog inte vilka kläder man än har, så det blev en "ledigsöndag" istället. 8)


Skogshuggarn, är du fortfarande nöjd med dina Stihl-byxor? Jag är själv på jakt efter några bra röjbyxor.

/Niklas


Jag är väldigt nöjd med Forestwear kläderna på det stora hela.

Röjbyxorna gillar jag såpass skarpt att jag tom ska köpa ett "reservpar" och stoppa undan.
Jackan var oxå kanonfin och ventilerar extremt bra, men den är lite tunn så man måste ha ett bra underställ om det är lite kylslaget ute.
Den är mao mera till för rent sommarbruk.
Jackan är dessutom väldigt liten i storlekarna så ta gärna till 1 eller hellre 2 strl om de av någon anledning måste beställa kläderna åt dig.

   TS
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25331 Är det röjkläderna du provat? De med stretchtröja/jacka?

/Nisse

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#25334 Röjbyxa:

www.stihl.se/upload/produkte/images/pro ... yxa_ny.jpg

Sommarjacka/röj-jacka:

www.stihl.se/upload/produkte/images/pro ... cka_ny.jpg

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).