Nya arbetskläder till vintern?

Skogma
 Svara  3 inlägg  2259 visningar  3 följer

Nya arbetskläder till vintern?

#73534 Var hittar jag bra å varma arbetskläder?
Jacka byxor kängor

TS
Föryngring
Användarvisningsbild

Re: Nya arbetskläder till vintern?

#73675 Jag kör med samma som på sommaren fast något lager till.
Överkroppen skulle jag rekommendera; Underställ tex från Craft, en flisväst och en huggarblus tex Stihls Comfort eller x-fit
På benen har jag oftast bara huggarbyxor tex Stihls comfort byxa eller x-fit, det skall bli riktigt kallt innan jag tar på mig långkalsonger av modell underställ. Men det är ju en smaksak.
Kängor har jag Hq men nästa par blir Meindl.

Det jag brukar ha på vintern är en stor varm vanlig gammal täckjacka som jag har på mig till precis innan jag drar igång sågen. Sen jobbar jag mig varm. När jag sen tar pauser åker täckjackan på direkt. För mig funkar det bra. Jag trivs inte med att ha för varma kläder när jag jobbar.

Nu i veckan såg jag att Craft har 3 olika underställstyper, med varierande värme. Det kan nog vara något. Ett för sommaren och ett för vintern.

Mvh Martin

Re: Nya arbetskläder till vintern?

#311882 Själv har jag enbart tjocka yllesockor på fötterna året runt. Temperaturen avgör tjockleken på funktionströjan / långkallingarna( merinoull ) under blus och bralla. " Erlings huggarväst " fungerar bra som extra vindskydd, den är enkel att ta på och av under arbetet. En mycket tunn mössa kommer väl till pass vid arbetets början. Biltemas " blåvita " vinterhandskar fungerar mycket bra, det ska vara handsken med slätt foder. Hjälmdok är heller inte dumt, gör ett eget av en bordsduk med filt på undersidan.. :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Undersökning om arbetskläder av Jakobdaniels - mån 21 nov 2016, 12:28
i Arbetskläder för skogen
1 svar
1264 läst
av Tosca     
tis 22 nov 2016, 16:16
Vad har ni för arbetskläder i skogen av Sandström87 - lör 09 sep 2017, 22:34
i Arbetskläder för skogen

12
18 svar