Arbetskläder för skogen

Pannlampa?

219 inlägg 115080 visningar 26 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

TheJo  
#351836

Tackar så mycket! Får nog bli en sådan.

svampbob skrev:Jag använde dubbelhäftande tejp och det funkade hela säsongen.

Jag ser att du har tagit bort den lilla skärmen på visiret. Det hjälper till och ger bättre ljus på sågen som annars vill hamna i skuggan som skärmen ger.


Ja, det är ju ett alternativ. Har tänkt att använda lampan lika mycket utan hjälmen, så vill att det ska vara smidigt att sätta dit och ta bort.

Nja, har nog aldrig varit någon skärm på den här hjälmen. Men förstår vad du menar.

Användarvisningsbild

Re: Pannlampa?

sundelius  
#351860

Den såg bra ut, snor dit tips och beställer en jag med. Tack Hema ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Pannlampa?

sundelius  
#351862 387 spänn kostade den

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

Hema  
#351930
sundelius skrev:387 spänn kostade den

Ahh my bad, samt om man söker lite mer på ebay, så går det nog att finna den billigare, men jag tyckte att den hade rätt okey pris. Hoppas alla som köper blir nöjda, funderar även själv här att hoppa på jag med.

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

stefanm  
#351943 Om man inte har bråttom att få hem prylarna finns det många billiga och bra lampor på kinesiska siter som exempelvis dx.com och alibaba.com. Det är förvisso kopior men de flesta är riktigt bra gjorda och det är många gånger precis samma som säljs på ebay och tradera fast de då påstås vara äkta. Har köpt en pannlampa / cykellyse därifrån och det lyser tillräckligt starkt för att bilar ska blinka åt mig om jag kör på starkaste läget.

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

TheJo  
#352166 Fick bli en beställning från http://www.aliexpress.com/item/1pc-2014 ... eb201560_9

~220kr med EU-plug och en sladd för att ladda i bilen.

Handlat från olika säljare på Aliexpress tidigare. Har aldrig varit några problem. Men kan ta lite tid att få grejerna.

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

stefanm  
#352169 Jag har beställt en ny pannlampa och en ficklampa från dx.com förra veckan. De skickar vissa saker från Europa nu så det ska gå snabbare att få hem dem. Jag har varit med om leveranstider på allt mellan 5 dagar och 8 veckor från aliexpress och dx så det skiljer kraftigt. Men frakten är ju gratis, betalar man för snabbare frakt lär det ju gå snabbare

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

TheJo  
#354995 Då var laddaren hemma. Känns väldigt gedigen.
Kan verkligen rekommendera den än så länge.

1449172588_dsc_1820.jpg


1449172586_dsc_1821.jpg


1449172587_dsc_1823.jpg



Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

Hema  
#355030 Vad kul att man kunde ge ett bra tips. :)

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

TheJo  
#355044
Hema skrev:Vad kul att man kunde ge ett bra tips. :)


Ja, bara tacka för tipset :)

Användarvisningsbild

Re: Pannlampa?

Seb macahan  
#355048 Jag har skrivit om den förr men jag håller fortfarande denna lampa mycket högt. Lumilight navigatior 1400. Jag hittade den på xxl för 799kr men det verkar kört nu. Jag provade den mot svärfars Silva power trail som kostar 4000kr och den fick spö av lumilight. Lampan är lätt och smidig har en jämn och bred ljudbild och en hyfsat snabb laddare. Tycker man 1400lumen är för klent finns en storebror till lampan på 2500lumen. Den ska vara extrem enligt. Utsago.

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

zorran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#360276 Umdrar om någon testat LEDX Cobra 6500 den verkar vara bäst Ja den är dyr men prestera den bäst så kan den vara värd alla pengarna. Mila verkar va ett bra märke med ordentliga grejor som håller.
Ja det är inte lätt att bestämma sig men det blir ett köp nu innan årskiftet så det hamnar på rätt år.

Zorran

Användarvisningsbild

Re: Pannlampa?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#360295 Nu har jag bara Ledx Cobra i första versionen, men är mycket nöjd med denna. Så du blir säkert nöjd med Cobra 6500.

Annars finns ju @Huggarn favorit, Lupine Betty, som ju alltid ligger snäppet efter Ledx. ;-)
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

zorran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#360297 Låter bra!
Lite orolig att den kan gå varm men att den är bäst råder ingen tvekan om. det får bli en sen julklapp till mig.


Zorran.

Användarvisningsbild

Re: Pannlampa?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#360299 Eller en nyårspresent.
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).