Vad har ni för arbetskläder i skogen

Skogma
 Svara  20 inlägg  4397 visningar  11 följer
Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för arbetskläder i skogen

#475413 Är väll inget proffs men har många timmar i skogen
Kör med stihl X-fit byxa å jacka under de beroende på väder olika sorters underställ. Har även blåkläders huggarställ, byxorna till detta använder ja nästan aldrig men brukar ha jackan då det är lite kallare ute.
Har husqvarnas/jalas huggarkängor finns även ett par stövlar hemma men tror de va 2 år sedan ja hade dom sist.
Å på huvet en peltorhjälm me radiokåpor å Husqvarnas hjälmhuva under vid behov.

Föryngring

#475434 Röjer åt Södra varje dag året om! Det svåraste av allt att hitta är nog handskar, ta mig f*n omöjligt.... annars är det som används:
Peltor hjälm med ws alert XP
En schysst underställströja
Husqvarnas röjbyxor vilka enligt mig är oslagbara i skydd och komfort i röjning.
Ett par Husqvarna technical 24 kängor. Dessa kängor har hållit ihop i 2 år?!? Det hör inte till vanligheterna . Visserligen kostade de väll strax över 3000:- men endå. Har mer och mer börjat gå över på ”jaktkängor” i just röjning pga att dessa är långt mer bekväma. You get what you pay for, Hej!!

Användarvisningsbild

#475481 jag röjer och hugger året om och använder stihls comfort byxa vid röjning samt husqvarna technical blus och meindl airstream kängor som jag haft i 2,5 år som har blivit smörjda 1 gång. vid huggning samma fast husqvarnas technical extreme byxor. helnöjd med komfort och hållbarhet.

Användarvisningsbild

#475510 Santalas: Jag brukar använda Tegeras Waterproof handskar till både röjning och huggning. De är både slitstarka, vattentåliga och ganska varma. Tycker Tegera har bra handskar överlag till ett rimligt pris.

För övrigt kör jag med både Stihl och Husqvarna kläder från bekvämare men dock dyrare ändan. På fötterna har jag helt övergått till kängor. Har Husqvarna Jalas och goretex modellen. Har även att par Stihl-kängor jag köpte för ca 6 år sedan som småningom börjar ha gjort sitt...

Blandar fritt hur jag vill. Stihls kläder tycker jag håller bättre mot väta. Däremot är Husqvarnas goretex-kängor bättre vid väta.

Har den lyckan att ena sonen jobbar på en järn/byggvaruhandel och en bror som jobbar på en Husqvarna affär.....Bra att ha kontakter när man blir köpsugen :)

#477476 Hur tycker ni de nya blusarna med "vattentät"dragkedja utan klaff över håller? jag är skeptisk, tycker vanliga dragkedjor brukar ge upp före resten av jackan och min erfarenhet av "vattentäta"dragkedjor är ännu sämre.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Undersökning om arbetskläder av Jakobdaniels - mån 21 nov 2016, 11:28
i Arbetskläder för skogen
1 svar
1342 läst
av Tosca     
tis 22 nov 2016, 15:16
Köpa arbetskläder från USA av Pherra - mån 08 nov 2010, 19:19
i Arbetskläder för skogen
7 svar
4034 läst