Arbetskläder för skogen

Strumpor som sitter uppe?

20 inlägg 9975 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Strumpor som sitter uppe?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#426094 I mina stövlar vill jag ha långa strumpor som inte glider ner. Idag har jag ett par OL-strumpor med silikonrand, som funkar bra.

Vet ni om det finns något liknande? Gärna i ull? Otrevligt när de glider ner... :(



   TS
Användarvisningsbild

Re: Strumpor som sitter uppe?

Fredrik Reuter  
#426098 Hej,
Strumphållare annars kanske?
https://www.google.se/webhp?sourceid=ch ... e+m%C3%A4n

Har själv fajtats med strumpor som kanar ner i huggarstövlar. Sedan jag fick möjligheten att ha huggarkängor så är problemet borta, så det är nog mitt bästa tips, 100 ggr skönare också (iaf enl mig).

Användarvisningsbild

Re: Strumpor som sitter uppe?

sundelius  
#426105 Ett råd jag tycker du ska lyssna på Mangan, då jag håller med till 100 %

Användarvisningsbild

Re: Strumpor som sitter uppe?

ananders  
#426114 Jag köpte för ett par år sedan ullstrumpor på team sportia. De räcker lite högre än vanliga sportstrumpor och är riktigt sköna. Nu använder jag kängor men tidigare när jag använde stövlar fick jag ett par längre ullstrumpor av en jägare som köpt fel storlek. De var längre och räckte upp till hela stövelskaftet och resåren varade en säsong. Kanske ett tips att kolla hos de som säljer jaktkläder

Avatar Fallback

Re: Strumpor som sitter uppe?

lundqvist.r  
#426116 Jag har kört med s k kompressionsstrumpor, sorten som en hel del löpare använder nu. De är rätt tunna, så det har oftast varit med en till utanpå. Men de sitter fast, så skavet från stövlarnas övre kant är borta.

Avatar Fallback

Re: Strumpor som sitter uppe?

Tuss  
#426131 Jag använder dessa strumpor i skyddsstövlarna:

http://www.kvibergsoverskott.se/webshop ... gory_id=12

Avatar Fallback

Re: Strumpor som sitter uppe?

nattuggla86  
#426233 Jag kör vanliga korta strumpor i stövlarna, med ullstrumpa utanpå. Men ska vara bra resår, annars korvar de sig. Men långa strumpor tycker jag blir för varma

Avatar Fallback

Re: Strumpor som sitter uppe?

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#426254 MacYver tips är att linda ett varv med tape runt smalbenet ovanpå strumpan. Jag brukar använda sk. kirurgtape.

Användarvisningsbild

Re: Strumpor som sitter uppe?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#426257 Fotbollsstrumpor kan kanske vara ett alternativ?

Användarvisningsbild

Re: Strumpor som sitter uppe?

anersimyra  
#426269 Engelbert & strauss har s.k funktionsstrumpor med långt skaft som rekommenderas till kängor med " membranfunktion, " annars löser huggarkängor problemet med nedhasade strumpor.

Användarvisningsbild

Re: Strumpor som sitter uppe?

anersimyra  
#426274
1482762001_img_0898.png
https://fyndiq.se/product/15811-cat-3-p-arbetsstrumpor-svarta-41-45/?gla=true&gclid=Cj0KEQiAnIPDBRC7t5zJs4uQu5UBEiQA7u5Ne50RMqlzd6GEjYv2pJJ-FW_Klrwnzq8YjWP6FxaWCCYaAuM18P8HAQ de här har jag själv använt i drygt 4 år utan att nöta hål på.. :grin:

Avatar Fallback

Re: Strumpor som sitter uppe?

valmet862  
#426330 Du måste ju mena 4 dar,mer än så håller ju inga strumpor :D

Användarvisningsbild

Re: Strumpor som sitter uppe?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#426335
valmet862 skrev:Du måste ju mena 4 dar,mer än så håller ju inga strumpor :D


Det beror väl på hur ofta man verkar klövarna. :mrgreen:

Förhårdnader äter strumpor. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Strumpor som sitter uppe?

anersimyra  
#426338 Ha ha ha..mina förhårdnader ( som jag vägrar låta sambon slipa ) ställde i går till problem när hon satt sig i soffan dar jag som vanligt intagit ryggläge. Hennes strumpbyxor käckte ideligen fast i dessa allt annat än " säkra hörn.".. :mrgreen: men jag har allt flera par catstrumpor som jag använder både till fritid och arbete, de äldsta paren är i vart fall 4 år gamla och fortfarande hela.. :-BD :-BD

Avatar Fallback

Re: Strumpor som sitter uppe?

Blivande snickare  
#426339
anersimyra skrev:
1482762001_img_0898.png
https://fyndiq.se/product/15811-cat-3-p-arbetsstrumpor-svarta-41-45/?gla=true&gclid=Cj0KEQiAnIPDBRC7t5zJs4uQu5UBEiQA7u5Ne50RMqlzd6GEjYv2pJJ-FW_Klrwnzq8YjWP6FxaWCCYaAuM18P8HAQ de här har jag själv använt i drygt 4 år utan att nöta hål på.. :grin:

Använder samma, verkar va väldigt stryktåliga! :-BD

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).