ReSafe MARK VIII - arbetshandske med fingerhätta

Skogma
 Svara  3 inlägg  1391 visningar  0 följer
Användarvisningsbild

ReSafe MARK VIII - arbetshandske med fingerhätta

#425212 ReSafe är ett företag i Chile som håller på att utveckla en ny arbetshandske - MARK VIII. Denna handske innehåller patenterade lösningar/material som ska utöka skyddet avsevärt.
Det verkar inte finnas så mycket information om produkten ännu, deras sajt verkar fungera dåligt och det som finns är några videos och ett och annat reportage. Rykten på nätet säger att arbetshandsken från ReSafe ska innehålla ett nytt, kanske revolutionerande, material som reagerar på plötsliga tryck, alltså att det hårdnar precis när något hårt träffar ytan. Så verkar inte vara fallet och jag tycker det syns i de videos som är uppe samt i patentansökan. Istället verkar som synes fingertopparna ha klätts in i någon form av hylsa i splittersäker termoplast som gör att de tål slag utan att själva fingrarna skadas. Hylsan är öppen undertill så känslan ska bibehållas i fingertopparna.

http://resafe.cl/en/

Vad tror du om denna produkt? Hiss eller diss?
Och skulle den kunna funka speciellt bra inom något område?

TS
Föryngring

Re: ReSafe MARK VIII - arbetshandske med fingerhätta

Fredrik Reuter skrev:Rykten på nätet säger att arbetshandsken från ReSafe ska innehålla ett nytt, kanske revolutionerande, material som reagerar på plötsliga tryck, alltså att det hårdnar precis när något hårt träffar ytan.

I såna fall är det inte första gången något sådant tillämpas, det finns en svensk tillverkare av exempelvis ben- och armbågsskydd för olika idrotter som använt såna material. POC heter det företaget och det verkar som det funkar finemang för dom. Vid långsam deformation är materialet mjukt och vid snabb deformation blir det hårt.

Vad som används i ReSafe-handsken har jag ingen uppfattning om.

Användarvisningsbild

Re: ReSafe MARK VIII - arbetshandske med fingerhätta

#425493 Hej,
Ja, det är ju riktigt häftig teknik.
Har du mer info om företaget och tekniken så får du gärna fylla på med mer info.

Om det funkar som avsett så kan det ju vara något av en våt dröm inom i princip allt som har med kroppsskydd att göra.

Iofs så ser det ut som att ReSafe använder en plasthätta över främst naglarna, men det kanske funkar det också, känns lite som att det kan vara ivägen dock, eller vad tror ni?

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Värde på kal mark? av Lönnskog - tor 28 feb 2013, 18:49
i Skogsfastigheter
14 svar
10447 läst
av Mangan     
mån 04 mar 2013, 19:47
Virkesupplägg på min mark av carrud - tis 13 maj 2014, 19:24
i Skogsfastigheter
7 svar
4256 läst