Tips på lättorkad vandringsvänlig huggarkänga

Skogma
 Svara  18 inlägg  4696 visningar  9 följer

Re: Tips på lättorkad vandringsvänlig huggarkänga

jan larsson skrev:det blev ett par oregon waipoua. 1499 spänn ink. m. på jula. de satt nästan helt perfekt med en gång enligt önskan. och borde bli ändå bättre ingångna. om de överlever. och om de kan hålla ute vätan tillräckligt.

Gott att du berättade hur det gick. Nu vill jag inte vara tråkig, men du har koll på vilket typ av tåskydd det är?

Finns en annan tråd som får en att alltid välja tåhätta av stål, komposit går bort, när det gäller motorsågsskydd i skor/stövlar.

Håller tummarna för stålhätta, nu när du verkade så nöjd.

Föryngring

Hema skrev:
jan larsson skrev:det blev ett par oregon waipoua. 1499 spänn ink. m. på jula. de satt nästan helt perfekt med en gång enligt önskan. och borde bli ändå bättre ingångna. om de överlever. och om de kan hålla ute vätan tillräckligt.

Gott att du berättade hur det gick. Nu vill jag inte vara tråkig, men du har koll på vilket typ av tåskydd det är?

Finns en annan tråd som får en att alltid välja tåhätta av stål, komposit går bort, när det gäller motorsågsskydd i skor/stövlar.

Håller tummarna för stålhätta, nu när du verkade så nöjd.

Förra modellen Waipoua har stålhätta. Vi hoppas på att det fortsätter så.

#402270 det verkar vara stålhätta. men bara klass 1 som sågskydd. http://www.oregonproducts.se/site/news/ ... e_2012.pdf
stövlar har jag haft både klass 2 och 3. så det blir ju en försämring. eller fungerar sågskyddet på ett annat sätt. och trasslar mer när det inte ligger fast emellan ett par gummilager. jag har inte för avsikt att prova (peppar peppar). jag har heller aldrig provat i stövlarna.
(dock rispade jag mina allra första stövlar lite i tågummit. så att de efter ett tag läckte in vatten. drygt 35 år sedan.)

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Tips. av martiniholma - ons 14 aug 2013, 18:32
i Skogsvagn (Huggarvagnar)
5 svar
3421 läst
av elis     
tor 15 aug 2013, 08:59
Ett tips av knutten - ons 06 apr 2011, 23:19
i Skogsarbete
0 svar
1601 läst