Arbetskläder för skogen

glasögon och huggning

19 inlägg 12623 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: glasögon och huggning

anersimyra  
#293941 En vuxenblöja på knoppen vid stark kyla borde vara optimalt.. :geek: :geek:

Användarvisningsbild

Re: glasögon och huggning

totte  
#293964
anersimyra skrev:En vuxenblöja på knoppen vid stark kyla borde vara optimalt.. :geek: :geek:


Är ju gjorda för att skydda de ädlaste delarna, så det blir nog bra.

Avatar Fallback

Re: glasögon och huggning

alias  
#345138
alias skrev:Vid röjning (alla arbetsmoment som kan göras i upprätt ställning) tycker jag att gula (upplevs som kontrastförstärkande) skyddsglasögon funkar bäst.

När man hugger är det värre, brukar rinna svett från ögonbrynen och ner på insidan av glasen när man lutar sig framåt.

@Snickarn: visst är det stor skillnad på gamla och nya visir.

MVH
Alias


Någon som testat denna typ av "skyddsglasögon" (skulle ju funka bättre vid huggning än de vanliga skyddsglasögonen med avseende på imma och svett)?

http://www.baileysonline.com/Safety-Fir ... s-each.axd

Ser ju onekligen roliga ut, undrar om trådarna är så tunna att man har god sikt ut genom dem?

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: glasögon och huggning

Peteflamingstar  
#345222 Måste bara säga att det var en riktigt trevlig webshop du länkade till, väckte köplusten! T.ex. stora proffsiga kilar för motsvarande 50 spänn styck! :shock:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar