Traktorn i skogen

Barnstol i traktorn

3 inlägg 4994 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Barnstol i traktorn

Bröderna byman  
#468125 Har sett många exempel på när man fäst barnstolar i traktorerna för att på ett bra sätt kunna ha med barnen i traktorn. Dock har jag hittills bara sett detta på traktorer som kör i fält.

Är det någon här som har lyckats klämma in en barnstol i hytten och fortfarande kan snurra stolen? Hur har ni isf löst det? Bilder?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Barnstol i traktorn

Pannben  
#468210
Bröderna byman skrev:Har sett många exempel på när man fäst barnstolar i traktorerna för att på ett bra sätt kunna ha med barnen i traktorn. Dock har jag hittills bara sett detta på traktorer som kör i fält.

Är det någon här som har lyckats klämma in en barnstol i hytten och fortfarande kan snurra stolen? Hur har ni isf löst det? Bilder?

I vintras lyckades jag med det. En Valtra N121. Den traktorn är ju ganska trångt att snurra stolen i från början. Satte barnstol en bakåtvänd mot höger hyttstolpe, framför växelspaken. Remmar fästa om backspegelfästet och en rem till handtaget på vänster hyttstolpe höll stolen uppe i ryggen. En rem om gångjärnet till höger dörr höll stolen fast i fotändan och den stod med fotändan framför växelspaken. En nackdel var att växel 1 och 3 kunde lätt sparkas ur när skruttungen så ville[FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND TIGHTLY-CLOSED EYES] Annars gav det kvalitetstid i stor kvantitet!

Användarvisningsbild

Re: Barnstol i traktorn

Pettersson80  
#483853 Sent svar kanske.. Men en biltema cykelbarnstol passade fint i en valmet 8400 (antar att 6000 och 8000 serien är lika i hytt). Till höger om rattkonsoll, fästpunkt i u-profil mellan rutorna. Hindrar ej att snurra runt. Inte alla ggr som dottern varit nöjd men många lass har kommit ur skogen med glad unge i hytten.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).