Traktorn i skogen

Bra 2wd traktor för mindre skogsbruk

33 inlägg 23773 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bra 2wd traktor för mindre skogsbruk

SM4WII  
#475230 [quote="Men har du varit ut på hygget och tagit ner miljöträden?! :d"[/quote]

Det behövdes inte, dom kom ned av sig själv så fort skotarn lämnat hygget huh
Är det några aspar som står kvar tre år efter avverkning eller har jag bara dålig mark?

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Bra 2wd traktor för mindre skogsbruk

Peteflamingstar  
#475531
SM4WII skrev:[quote="Men har du varit ut på hygget och tagit ner miljöträden?! :d"


Det behövdes inte, dom kom ned av sig själv så fort skotarn lämnat hygget huh
Är det några aspar som står kvar tre år efter avverkning eller har jag bara dålig mark?[/quote]

Jodå nog ser man aspar som stått friställda några år, men visst har du rätt i att de ofta blåser ner om de stått i slutna bestånd innan. Sen påverkar såklart marken, finjordsrika sedimentmarker håller nog i rötterna sämre än moräner.

Avatar Fallback

Re: Bra 2wd traktor för mindre skogsbruk

stone66  
#475536 Har en Fordson power Major skogsutrustad me kran på taket startar jämt. Har även en MF 185 med wirekran höga o bra båda två MF 185:an startar me i ur o skur men bra kedjor är ett måste köpte den för 28 år sen. Skulle sälja den vidare då men den blev kvar. säljer den aldrig !! Lamborghini skulle jag akta mig för har en granne som köpte en ny. Han har renoverat motorn 3 gånger på 4000 Tim o växellådan en gång. Men han har en bm 500 som han kört 7000 timmar utan nåt problem

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).