Traktorn i skogen

Mf 5610

518 inlägg 172254 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

molnia  
#448990 jag hittade förmodligen firman som har gjort skogsdaget åt ölmstad: :smile:
molnia - Hur är skogsdrag konstruerade?

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#449021 Japp stämmer molnia det är falcon som gör draget

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#449306 Lite uppdatering av 5610 har monterat in nya armstöd blev mycket bekvämare så nu har man ökat på önskelistan med att man skulle ha el servo till kranen så man kunde ha mini spakar i armsöden

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

hayabusa 08  
#449323 Dina armstöd, vad är det för märke?
Kan det vara Sittab?
Har fått för mig att Sittab är mer stabila än Frameco som nog är dom mest vanliga.

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#449325 Ja det är sittab

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

Seb macahan  
#449327 Hur upplever du utrymmet med dessa armstöd. Jag har ju Elservo men dock inte minispak. Mina spakar är i storlek ungefär som hydraulservo spakar fast utan Slangarna. Herrn uppe på Bergs säteri hade likadan spakar som jag i armstödet och det funkade bra. Finns det plats för det med sittab. Sen har ju jag förmodligen inte möjlighet o välja iom armstödet original med alla styrfunktioner till hydraulik och växellåda mm.

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#449330 Det blev bättre lättare att Svänga runt stolen original armstöd som är på gramer stolarna sitter dom i ryggstödet och det tog i ratten som man ställer djupregleringen till lyftarmarna. Tro det men vet ej i och med jag inte ha såna spakar

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#451554 Har fixat en app som heter agco parts book som man har tillgång till hela mf modellprogram på reservdels listor med sprängbilder .den gamla mf 35 finns med och gamla träskor från 60 talet .mycket intressant app man får kontakta sin återförsäljare om inloggningsuppgifter . Sen är det bara att söka efter sin traktor modell och kolla reservdelar. Jag trodde att jag skulle ha tillgång till valtra också i och med dom tillhör agco koncernen men det fick jag inte och har inte kollat mer om det

   TS
Avatar Fallback

Re: Mf 5610

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#451573 @Källshult om du har ett kundnummer på Lantmännen kan du skapa en inloggning till deras webbtjänst o komma åt valtras reservdelskataloger den vägen online

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#453513 Nu är jag på gång med fot broms där bak har fått till pedalen ska bara fixa vajer fram till pedalerna där fram den som jag hade hemma var för kort så har ej kunnat prova men en bild kommer . Det känns bra med den placeringen.
20170429_153008.jpg
20170429_153101.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Mf 5610

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#453529 Vet inte hur MF byggt sina bromsar men Valtra drar vajern till den bakre fotbromspedalen till handbromsens fäste så de påverkar på samma ställe

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#453532
gnisten83 skrev:Vet inte hur MF byggt sina bromsar men Valtra drar vajern till den bakre fotbromspedalen till handbromsens fäste så de påverkar på samma ställe

Det gör Ölmstad också men jag vill utnyttja kopplings funktion som jag har i bromspedalen och när man använder pedalerna fram så aktiver det släpvagns bromsen och broms pedalerna fram går på hydraulik och behöver man inte trycka så hårt på pedalen . Den broms pedalen som Ölmstad gjort på dem mf jag provade i somras var ingen bra placering och den ägaren anväder inte den utan han drog handbroms istället.

   TS
Avatar Fallback

Re: Mf 5610

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#453567 Visst vore de bra att ha släpbroms omvändt läge med men de var väl enklare att göra med vajer som de gjort än att fixa in i pedalens hydralik

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#455026 Nu har jag fått klart med bromspedalen bak på traktorn och det funkar fint. Kanske inte den optimala lösningen med det gå bra. Det är under utveckling så man får se om prototypen funkar i längden. Kopplings funktion i bromspedalen är smidigt.
20170514_093845.jpg
20170514_093825.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#455056
kör baklänges med den egengjorda bromspedalen och kopplings funktion i bromspedalen är smidigt

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).