Traktorn i skogen

Letar efter en bra arbetslampa

68 inlägg 42561 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Letar efter en bra arbetslampa

husqvarna_med_sthil  
#292906 En snabb fråga som har ploppat upp för mig då jag funderat att stärka upp belysningen på zetorn är var man tar sin ström. Kan man gå in och göra en gren ifrån övrig arbetsbelysning eller är det något speciellt att tänka på här ?

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Letar efter en bra arbetslampa

axwell  
#292915
husqvarna_med_sthil skrev:Inlägg av husqvarna_med_sthil » 4 minuter sedan.
En snabb fråga som har ploppat upp för mig då jag funderat att stärka upp belysningen på zetorn är var man tar sin ström. Kan man gå in och göra en gren ifrån övrig arbetsbelysning eller är det något speciellt att tänka på här ?


Det skulle kunna vara att du inte vill fortsätta att använda "övrig arbetsbelysning" sedan du fått det helvita LED-ljuset att jämföra med det pissgula.

Koppla in så att du kan välja bort/till, kabelarean är inte fullt så kritisk som för Halogen och i viss mån Xenon.

Användarvisningsbild

Re: Letar efter en bra arbetslampa

Erre  
#292923 [quote="husqvarna_med_sthil"]En snabb fråga som har ploppat upp för mig då jag funderat att stärka upp belysningen på zetorn är var man tar sin ström. Kan man gå in och göra en gren ifrån övrig arbetsbelysning eller är det något speciellt att tänka på här ?[/quote

Lägg inte på förmycket på en befintlig ström krets.
Men byter du ut ett gammalt arbetsljus med en h3 lampa på 55w så kan du montera två enklare ledljus på samma kabel. Så mycket snålare är ledljus.

Ska du ha ut ström till nya ljus och inte vill koppla in fler knappar i hytten kan du skarva strömmen från en lampa till 86 på ett relä och ge dom egen matning av ström från batteriet.

Avatar Fallback

Re: Letar efter en bra arbetslampa

Toumo Mäkinnen  
#296712 Det är en djungel. Personligt har jag slutat köpa handla på lågprisbutiker så som Biltema mm.
Lönar sig oftast med bättre belysning :geek:

Handlade faktisk ny belysning som jag fick upp i förra veckan och blev jäkligt nöjd :grin:

Blev 90w från LG:
http://www.ljusgiganten.se/127-svealux-9led-90w.html

Alla de stora kör kampanjer och då ska man hugga :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Letar efter en bra arbetslampa

LastbilsJimpan  
#347229 Ljusgiganten är en riktigt bra butik, förutom bra priser så blev jag väldigt väl bemött av deras kundtjänst när jag ville skicka tillbaka två av sex lampor jag egentligen inte behövde. Men kan även rekommendera valostore speciellt om man är ute efter pannlampor, priserna är helt ok med ett brett sortiment.

http://www.valostore.se/produkt/lumonit ... ator_2500/

Avatar Fallback

Re: Letar efter en bra arbetslampa

Toumo Mäkinnen  
#352206 Valostore har ju häftiga ficklampor

Användarvisningsbild

Re: Letar efter en bra arbetslampa

LastbilsJimpan  
#354504 Japp!

Användarvisningsbild

Re: Letar efter en bra arbetslampa

LastbilsJimpan  
#364936
Toumo Mäkinnen skrev:Det är en djungel. Personligt har jag slutat köpa handla på lågprisbutiker så som Biltema mm.
Lönar sig oftast med bättre belysning :geek:

Handlade faktisk ny belysning som jag fick upp i förra veckan och blev jäkligt nöjd :grin:

Blev 90w från LG:
http://www.ljusgiganten.se/127-svealux-9led-90w.html

Alla de stora kör kampanjer och då ska man hugga :mrgreen:

Ger 90W ett koncentrerat ljus eller mer brett enligt dig?

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).