Traktorn i skogen

förlänga piggkejor ?????

30 inlägg 14477 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

förlänga piggkejor ?????

6-hjulingen  
#188020 hej alla kloka skogs människor vet ni om de finna nån typ av förlängningskedja man kan köpa till å skarva mina piggkejor me ?????????har ett par nästan nya 34 :or men nu har ja bytt traktor och den har 38 :s bakdäck eller måste man köpa nya kedjor??



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: förlänga piggkejor ?????

ananders  
#188030 Jag har ingen aning om man kan eller man ska förlänga kjedjor, men jag hittade denna sidan.

http://www.nordfarm.se/produkter/slirsk ... -slirskydd

Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#188036 Hade nog sett till att få detta ordnat vid traktorbytet,kunde väl inte blivit många kronor mellan.
Sälj dom du har och köp rätt dimension,vet inget tråkigare än kedjor som inte är bra i passform,
brukar vara nog jäkligt ändå.

Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

6-hjulingen  
#188040 jo visst är det så rätt dim från start är ju inte fel få väl se om de kommer fram nått trevligt på blocket kanske

   TS
Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

6-hjulingen  
#188057 nån som kör me nyvab kedjor om dom e nått att ha

   TS
Användarvisningsbild

Re: förlänga piggkejor ?????

ananders  
#188062 Hej "6-hjulingen". Vad var det för dimmension på dina däck på din gammla traktor? Är spekulant på piggkjedjor 16.9*34, om du inte bor för långt bort bara.

Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

6-hjulingen  
#188064 borde ju vara den dim ja hadde kan kolla imorron annars finns i skellefteå

   TS
Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

Tosca  
#188065 Då får ni nog satsa på bussfrakt...

Användarvisningsbild

Re: förlänga piggkejor ?????

ananders  
#188072
6-hjulingen skrev:borde ju vara den dim ja hadde kan kolla imorron annars finns i skellefteå


Ja det var ju inte nästgårds direkt.

Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

6-hjulingen  
#188079 ok satt nysss å titta på nya så vem vet man kanske måste nya men vad ???

   TS
Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

rikard_e  
#188081
6-hjulingen skrev:nån som kör me nyvab kedjor om dom e nått att ha

Jag har kört med nyvabs lättkedja, körde med dom i 3 månader på väg.

Fick laga mer än jag körde. Kassa sidolänkar. Pigg och andra kedjor vet jag inte. bara provat slätlänk. :wink:

Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

Tosca  
#188082 Finns lite skrivet sen tidigare:

viewtopic.php?f=107&t=12636&st=0&sk=t&sd=a&hilit=nyvab

Användarvisningsbild

Re: förlänga piggkejor ?????

ananders  
#188089
6-hjulingen skrev:ok satt nysss å titta på nya så vem vet man kanske måste nya men vad ???


Jag hade OFA som säljs av Nordfarm. Jag var nöjd med de kjedjorna och kommer nog att köpa OFA till min nya traktor också.

Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

6-hjulingen  
#188091 har kolla lite på dom , dom är väl inte sååå billiga men kanske av god kvallite ?? finns ju klart billigare men man vet ju inte vad de e för kvalite

   TS
Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

rikard_e  
#188093 Det lönar sig att köpa riktigt med en gång. Jag lärde mig det den hårda vägen denna gången.

Har ofa hakki

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).