Traktorn i skogen

Deutz-Fahr Agrofarm 420

4 inlägg 6220 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Deutz-Fahr Agrofarm 420

bjerka  
#185887 Hejsan,

VAd är kommentarerna angående traktormärket Deutz-Fahr?
Jag har snubblat över en sådan (ej köpt ännu) med skogshytt mm tänkt att användas i ett mindre jordbruk med tillhörande skog ca 18 hektar skog lite mera odlingsmark.
Hållabara grejer eller.. tillverkas tydligen i Italien med Lamborghini modellerna (samma traktorer ?)
Är ingen riktigsnitsare på traktorer och det verkar finna en del där ute och risken att bli uppsnurrad på läktaren av en slipad säljare är stor....

Vill dock ha en smidig traktor kommer ej att användas dagligen och ej intresserad av för mycket mekkande.
Ser att Zetor har 5år garanti kan det vara något?
Infor och hjälp mottages.
Hälsningar,
//bjerka



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Deutz-Fahr Agrofarm 420

sveno  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185915 Jo, Deutz-Fahr, Lamborghini, Same och Hürlimann är numera under samma paraply. Vissa, om inte alla, modeller finns i lite olika utseende med de olika varumärkena. Jag har en Lambo R2.66DT och den heter också Deutz Agroplus och Same Dorado om jag inte är helt ute och cyklar. Jag skulle tro att utrustningsnivåerna och växelkonfigurationerna skiljer mellan de olika märkena. (Ungefär som Cittra C1, Peugeot 107 och Toyota Aygo, som alla är en toyotakonstruktion. Aygo är dyrare och har lite fler finesser.)

Jag är väldigt nöjd med min lilla traktor, men jag har bara varit traktorägare i knappt ett år, så jag har just inget att jämföra med. Den har inte mycket finesser. 20 + 10 växlar och inget lull-lull som luftkonditionering, kopplingsfri fram-back, knappkoppling eller luftkonditionering.

Priserna på Lambo ligger rätt lågt i Sverige vad jag har kunnat se på Blocket.

Avatar Fallback

Re: Deutz-Fahr Agrofarm 420

Amatöribött  
#188730 Har också en R2.66DT. Är hittills nöjd efter 350 h.
Kör du din i skogen? Hur funkar den där iså fall, någon som vet rekommenderad storlek på vagn.
Är i startgropar själv att köpa griplastarvagn och montera bukplåt.

Avatar Fallback

Re: Deutz-Fahr Agrofarm 420

sveno  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#189053 Jag har inte kört i skogen än, så jag har ingen aning om storlek på vagn eller hur den beter sig där. Däcken är rätt små, så det känns bra att ha drift på alla fyra. Jag kan tänka mig att klenare traktorer med större däck klarar att dra mer i skogen.

Bukplåt har jag också haft en den funderingar på, men inte mer än så. Berätta gärna hur det går med plåten och vagnen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).