Traktorn i skogen

rengöra bm 430

48 inlägg 23760 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: rengöra bm 430

Månskensbonnen  
#173226
lodjuret skrev:
Månskensbonnen skrev:
lodjuret skrev:Nä lämnar in gör jag bara om det är nödvändigt, svårt att motivera då skogsbruket snarare är mer en fråga om hobby än inkomster.
Kan man inte själv så brukar man kunna hitta någon man känner. Eller fråga här ;)

Klart man brukar göra grundläggande service + vid behov (om man bortser missen med kylaren :( men med tanke på hur isolerad den var och inte har kokat så torde det visa hur hårt den brukar jobba åt gången).

Min maskin går under 200 h/år så servicebehovet är inte särskilt stort. Har inte haft den igång sen mitten på mars, fick på det otrevliga sättet reda på att de va för blött att köra i skogen. Sen dess har de snöat regnat haglat snöat igen å regnat ännu mer, fan vet om ja får ut virket före midsommar 😡


jag ligger nog inte ens på 1/2 av de h/år (skottar ej med den).

håller med om att den inte är så trevlig att köra med då det är för blött/mjukt speciellt inte om man har frontlastaren på, har märkt mer än en gång att framhjulen bara försvinner rakt ner i marken även på åkern (normalt hyfsat dränerat och torrt men finns en del kallkällor som ger sig till känna här och där ibland) då den är ganska framtung.
är för lat att ta bort den....

nästan omöjligt att backa med den om man har lite vikt i skopan utan att använda en motvikt bak.

Problemet är faktiskt inte traktorn utan vagnen, sjunker som en sten. Har ingen lastare så de problemet har ja inte men med lite lass på vagnen så e den trögbackad. De märks väldigt tydligt i lössnö, när man backar finns inga spår efter framhjulen för bakhjulen att gå i så de bara spinner.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: rengöra bm 430

lodjuret  
#177864
Månskensbonnen skrev:Kopplat på strömmen än?


Äntligen har man kommit sig för att koppla ihop den igen och bytt matarpumpen. Går åtminstone inte sämre än tidigare.

   TS
Avatar Fallback

Re: rengöra bm 430

Månskensbonnen  
#177906 Å jag fick ut virket hela två veckor före midsommar :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).