Traktorn i skogen

FMV 1600

4 inlägg 6465 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

FMV 1600

Månskensbonnen  
#159349 Hej. Hittade en annons på en trepunktshängd fmv 1600. Har några frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mej med. Förutom det rent tekniska, hur stort flöde behöver den för att gå klokt t ex, så undrar jag om det fortfarande går att få tag i reservdelar. Hoppas det finns någon som kan upplysa en okunnig :smile:



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: FMV 1600

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#159365 Egentligen finns det inte som är så mycket som är specifikt för en kran. Tappar, bussningar och kolvar är ju "bara" att mäta och sen be någon lokal firma att fixa. Möjligen blir det lite specifikt om man ska renovera delar av drivhuset.
För övrigt är det en väldigt stark och bra kran. Den är väldigt kort, 3,6 m om jag inte minns fel. Jag hade en sån och körde ut mina vindfällen efter Per och det klarade den av. Dock,med så kort kran får man räkna med en hel del omtag vid både lastning och lossning.Står man ut med det är det en väldigt bra kran.

Avatar Fallback

Re: FMV 1600

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#159509 Fmv rekomenderade 15-30 lit/min och 11,5 Mpa
Lyfter 300 kilo i grip på 3,4m, maxlängd 3,6
Vridkraft vridcylindrar 425 kpm
Reservdelar till cylindrar är bara att ta i typ Swerull men att ha tag på bussningar etc får dom nog tillverkas för FMV är nedlaggt sen många år och reservdelslagret köptes av Anders Traktorservice om jag inte missminer mej men de är nog inte så mycket kvar

Avatar Fallback

Re: FMV 1600

Månskensbonnen  
#159516 Tack för infon. Nu återstår å se om de blir affär.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).