Traktorn i skogen

New Holland i skogen

273 inlägg 167388 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Loof  
#221994 Vet faktiskt inte markfrigången, ska kolla när jag är ute nästa gång. Helt ok men inte överdrivet högt :-) Vagnen är en MOWI 1050 med en P30 kran på. Du har rätt, har nästan vant mig vid att styra bakåt med joysticken - är riktigt bra när man flyttar sig lite åt gången eller kör där det är riktigt trångt. Det och vagnsstyrningen gör att man faktiskt knixar runt rätt bra mellan träden

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Loof  
#221995 Såg nu att slurfi redan hittat svaret på frigången :-) och han är mer expert än jag så det stämmer garanterat :-)

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#222008 Jag ska mäta på min NH T5030 när det slutat snöa/regna, kan ju inte tro blint på broschyren ju.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

jmatsson  
#222023 ok, finns det inte en risk för att med tiden att bultarna nöts ner när man skrapar mot sten?
Broschyrer har tendens att inte tala sanning i många fall. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Loof  
#222043 Hej, lägger upp lite mer bilder :-) Snöa??? Här nere (Småland) är vi i alla fall glada att vi har plusgrader

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

jmatsson  
#222050 Fint :-bd kommer det nån film sen?

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Robertberg  
#222054 Fint! Grannen har ett liknande ekipage, utan lastare. Skulle vara kul att provköra och jämföra mot vår 6300 :)

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#222073 Fina bilder, vad har du för storlek på dom däcken?

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Seb macahan  
#222090 Skulle du kunna ta en bild på hur grenavvisaren är fäst i hytten. Jag har en NH6020 som jag skickar upp till Ölmstad i slutet på månaden men är för snål för att låta dom bygga grenavvisaren och bukplåt (jag har tillgång till material och duktiga svetsare) samt att jag vill göra den snabbt demonterbar. Jag tror att 6000serien 2012 och 5000serien har samma infästning i överkant på hytten, det ser ut så på lite håll i alla fall.
Snyggt ekipage. Inte utan att man blir sugen på att bli klar med sitt egna......

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

rikard_e  
#222096 Riktigt fint, men blir det kedjor på denna sen?

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

ss0803  
#222103
Slurfi skrev:Fina bilder, vad har du för storlek på dom däcken?

Instämmer, fint ekipage!

Likson Slurfi blev jag nyfiken på däckdimension? Ser rejält breda ut på sista bilden.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Per S  
#222163 Vad har du för rotator? Slangdragningen vid rotatorn på vår 400 kran är under all kritik. men din ser helt annorlunda ut. När vi fäller ihop kranen (klon mot grinden) så viker sig slangarna alternativt så lossnar kopplingarna.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Domppi  
#222183 Är det inte fjädrande hyttfäste? Blir det inte vibrationer+oljud i hytten då med grenavvisare fäst i hytten?

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Loof  
#222231 Ska kolla dimensionen i helgen på däcken, vet faktiskt inte men valde att inte lägga på skogsdäck utan det är dom som följde med. Dom skulle ha +20.000.- för skogsdäck och det kan man reparera rätt mkt för :-) ta i trä hittills har dom funkat mkt bra. Kör med högre tryck och uppskattar bredden när det är lite mjukare underlag.

Med 4 x drift och diff har jag klarat hela vintern utan kedjor trots bra med snö och besvärlig terräng. Har saknat en driven vagn någon gång men man får helt enkelt lasta lite mindre.

Ska försöka hinna med att ta lite foton på grenavvisaren också - lite kalas i helgen så får försöka hinna med det mellan supen och baksmällan :-)

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Seb macahan  
#222241 Domppi
Tack för en mycket bra liten smärre detalj som jag faktiskt inte ägnat en sekund åt. Jo det är hyttfjädring och precis som du säger så tror jag inte bara det blir oljud utan faktiskt så bryter man nog sönder både hyttens tak och grenavvisare. Detta måste kollas upp hur Ölmstad löser detta.
Tack

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).