Traktorn i skogen

New Holland i skogen

273 inlägg 166449 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Fredrik N  
#233079 Hej. Sent svar från mig. som jag förstod det så var det monterat så från fabrik.
Bra gjort? NEJ. Är detta det enda exemplaret som det är gjort så på? VET EJ.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

kurtsven  
#244878 Hej. Jag funderar på att köpa en beg. New Holland TL 90 A, men att hitta en med skogshytt är inte det lättaste.. och då undrar jag om det är någon som har byggt om den själv med vändbar stol, bakrutekil m.m. ?

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#244884 https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=9&t=13801&st=0&sk=t&sd=a
Patruuna vagn och kran med en New Holland framför

https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=8&t=9743&st=0&sk=t&sd=a
New Holland T5030


Jag har gjort lite åverkan på min NH, vändbar stol, skogs-fotsteg, bukplåt
och spakfäste samt bättre arbetsljus.
Mer lär komma så småningom.

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Seb macahan  
#245233 På tal om New Holland i skogen. Vill bara dra en lite story för er som funderar i dessa banor. Den firma som bygger om New Holland, Case, Deutz, Lamborghini verkar ha jäkligt mycket att stå i. Jag beställde min skogsombyggnad för snart två år sedan. 10 påtryckningar och många mail senare, fortfarande inte ombyggd. Tog beslutet att beställa prylarna från dom och i stället och bygga om själv. skulle ta ca tre veckor att få grejerna sa dom för 5 veckor sedan. Mitt betyg är inte på topp för denna firma. Synd för jag är helt nöjd med traktorn i skogen förutom att den inte är ombyggd för att vara i skogen än......Jag har full förståelse att man väljer Valtra i stället, det verkar funka bättre hos dom. Pratade med min Åf på New Holland. Dom har samma problem med de maskiner dom skickar dit. Detta är tydligen så pass stort problem att NH i Sverige skulle ta upp det.

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#245240 Det låter trist, hoppas de ordnar upp det. Flera traktormärken får dålig reklam
pga en underleverantör, det kan ju inte fortsätta så.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Fredrik N  
#245840 Hej. Jag köpte en NH 5040 i våras. visst dröjde det ett tag att få den skogsutrustad.
Men inte så lång tid som det pratas om här.
Jag tror det tog två-tre veckor längre tid än vad dom sa.
Men det var i våras det.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

339  
#253404 Någon som vet vad bukplåtar, grenavvisare och takbåge kostar?

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#253514 Jag frågade Manfreds Maskin i Råneå och fick priser på del för del
http://www.manfredsmaskin.se/

Men det blev delvis hemsmidd bukplåt, för jag hade en gammal liggandes
och grenavvisare, takbåge har jag tänkt göra så småningom, kan bli i 2" rör
för det ser fint ut enligt vad jag sett på bild. Perfekt att hänga LED-ramper i.

Jag köpte dock snurrplattan till stolen för ca 2100:- det var det värt.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

339  
#253531 Det var ju ända uppe hos Manfred jag köpte min pärla!

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

339  
#253595 Fick idag svar av Ölmstad Smide AB som tillverkar skogsutrustningen till bla NH

Frontskydd 4235:-
Takbåge 5390:-
Bukplåt 7920:-

Priserna exkl. moms och frakt. Frakten på bukplåten ca 1000-1500 kr.

Man borde väl kunna montera själv eller blir det kämpigt med den tunga bukplåten? Med dessa priser måste det väl vara måttanpassat och bara att skruva fast grejorna?

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#253596 Inte så tokhöga priser ändå, jo de är anpassade och bara bulta dit.
Jag skruvade dit bukplåten ungefär tjugotre ggr så det går att göra själv ja.

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#253597
339 skrev:Det var ju ända uppe hos Manfred jag köpte min pärla!

Vore skoj om du skrev in i din presentationsruta var du bor på ett ungefär, det borde alla göra.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

339  
#253599
Slurfi skrev:
339 skrev:Det var ju ända uppe hos Manfred jag köpte min pärla!

Vore skoj om du skrev in i din presentationsruta var du bor på ett ungefär, det borde alla göra.


Klart! 8)

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Seb macahan  
#253632 Två dagar innan jul kom schenker med en pall med ett skogsombyggnadskit. Kändes lite som när man fick tekniklego i julklapp. Nu får det gärna bli vår så man kan sätta dit allt. Men det kom tillslut. Börjar nästan tro att dom läser på forumet. I så fall är nog varenda pryl medvetet felmåttad efter min sågning av dom lite längre upp i denna tråd.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

339  
#253633
Seb macahan skrev:Två dagar innan jul kom schenker med en pall med ett skogsombyggnadskit. Kändes lite som när man fick tekniklego i julklapp. Nu får det gärna bli vår så man kan sätta dit allt. Men det kom tillslut. Börjar nästan tro att dom läser på forumet. I så fall är nog varenda pryl medvetet felmåttad efter min sågning av dom lite längre upp i denna tråd.


Beställde du rubbet? Fick du vänta länge på sakerna?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).