Traktorn i skogen

Skenande wirespel

5 inlägg 3039 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skenande wirespel

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124680 Grannen har ett wirespel som jag brukar anlita när det behövs. Tillverkat i Estland av as ESTRE? Modell PV-2? Problemet är att när den är frikopplad så drar den in wiren hela tiden. Han saknar bruksanvisning. Finns det någon som har en sådan, eller har en idé om hur man skall rätta till problemet?


Bild


Bild


Bild




   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Skenande wirespel

ulfgustav  
#124734 Hej
Det handlar nog helt enkelt om underhåll.
Det finns ett antal smörjpunkter på dettadessutom är det ju försett med en typp av koppling/broms som du bör se över

Användarvisningsbild

Re: Skenande wirespel

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124744 Vi talar här om fettsprutans häxmästare, så smord är den allt! :ugeek: Han tog isär och rengjorde alla delar igår också, men spelet drar ändå in wiren. Vad vi inte riktigt förstår är hur man justerar hur trumman kopplas fri.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skenande wirespel

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124759 Är det en trumma med anliggande rem som spänns när man kopplar in? Justera lite på remmens skruv då kanske?

(Min erfarenhet är av en Rottnekran)

Användarvisningsbild

Re: Skenande wirespel

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124763 Nej det ser ut som en bromsskiva som trycker i sidled mot ett antal bromsklossar.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).