Inomgårdsmaskiner

Stiga Villa 9 E Ägare 90 Talare

10 inlägg 9656 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stiga Villa 9 E Ägare 90 Talare

kröll  
#116113 Ja ha då blev det en Stiga Villa 9 E, 90 Talare till utan Klippdäck,skall bara montera över bordet som jag hade till den gamle Stiga Villa maskinen.Men nu bara lite frågor till er ??? Hur man skall fixa till den

1.Startar inte
E det batteriet som e slut eller ??? ( Måste sätta nyckeln på start,Och sen ha startkablar då startar den )
2.Bytta Olja ( Mängd liter )
3.Tvätta Luft Filtret ( Insatsfilter ) Tvätta med vad och Hur ???
4.Bytta Tändstift ( Vad för märke , sort går bäst ??? )
5.Läcker lite Olja droppar , den har stått stilla ganska länge, kan det va det eller ??? ( Var kan det komma ifrån Tips ???

Tacksam för svar från er kunniga och duktiga och om där finns någon som vill vara snäll och sätta siffrorna framför vad jag skall göra på var Punkt/Grej



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Stiga Villa 9 E Ägare 90 Talare

Fredrik Kämpe  
#116155 1. Kan vara många orsaker, t.ex. ingen tänning, skruva av tändstiftet och kolla om där är någon gnista. är där gnista så måste det vara bränslet eller luften. testa plocka av förgasaren och rengör,
2 Åk till en återförsäljare av stiga och fråga vilken olja han rekommenderar så får du nog reda på mängden med :)
3 byt luft filtret, det är en sån liten kostnad så det är inte lönt att mixtra med.
4 Stiga återförsäljare :)
5 vet jag inte men det är ju ingen ny maskin så det är väll någon packning eller något.

hoppas detta kanske hjälpe dig lite iallafal :)

Avatar Fallback

Re: Stiga Villa 9 E Ägare 90 Talare

inkazar  
#116157 1. Troligtvis Batteriet eftersom du kablar igång den, hjälpstart hjälper väl inte om bränslet eller luften är problemet? :wink:

fråga 2. 3. 4. skulle jag ringa Ljusdals Motor 0651-711834 om, grymt bra service och trevliga. Ja de är en stiga verkstad.

5. samma svar som ovan

Användarvisningsbild

Re: Stiga Villa 9 E Ägare 90 Talare

viktor meck  
#116202 1. kan vara tändningslåset

5. kolla om vevaxeln är oljig, då behövs det en ny vevaxeltätning. kan ochså vara packningen mellan sumpen. annars är det o-ringen vid oljeröret (om du har ett sånt)

Användarvisningsbild

Re: Stiga Villa 9 E Ägare 90 Talare

totte  
#116212 Om det inte är nåt mos i batteriet är det skäl att kolla upp att den verkligen laddar också.

Användarvisningsbild

Re: Stiga Villa 9 E Ägare 90 Talare

viktor meck  
#116219
totte skrev:Om det inte är nåt mos i batteriet är det skäl att kolla upp att den verkligen laddar också.



Jaa. för om den inte gör det så kan man bränna några batteri. och det blir inte billigt i längden, även om man köper på biltema :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Stiga Villa 9 E Ägare 90 Talare

kröll  
#117098 Tack tack det var Soloniden som var Kass

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stiga Villa 9 E Ägare 90 Talare

viktor meck  
#117115 bra. det var ett bra köp :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Stiga Villa 9 E Ägare 90 Talare

kröll  
#117251 Ja det kan man ju Hoppas
Heeeeeeeeee .Då var det bara Remmarna som skall fixas ju Någon som vet hur Långa dom är Remmar Till Stiga Villa 9E

A ( 1 ) Chassi ( Drivanordning ) Stiga Villa 9 E , 1997

Längd ???

B ( 2 ) Chassi ( Mellan axel drift ) Stiga Villa 9 E , 1997
Längd ???


C ( 3 ) Klippaggregat från 1989 ( Rem )

Längd ???

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stiga Villa 9 E Ägare 90 Talare

viktor meck  
#117418 http://www.garage24.se/web/SkogOchTradg ... 32841.aspx här är det remmar. men det står la vilken längd det är på remmen :?: :-? :???: ? eller fick du inte med några? en fråga, hur många hästar är det på motorn? det finns två olika remmar till klippbordet. en till det lilla bordet och en till det stora. vilket har du?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).