Inomgårdsmaskiner

snöslunga Toro

5 inlägg 14990 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

snöslunga Toro

knoren1959  
#189990 hej,jag har nyss köpt en begagnad Toro 824 poweshift,förra ägaren har satt dit nya drivremmar,men skovlarna roterar utan att man trycker ned spaken,kan det vara så att den inte är justerad ordentligt eller,,förra ägaren sa att det tar några timmar innan remmen nöts in,det är inte orginalremmar utan några han köpt på mekonomen,vanliga generatorremmar,kanske att man får leta reda på några orginal,har alldrig haft någon slunga tidigare. men jag är inte rädd för att skruva och meka



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: snöslunga Toro

Nonkan  
#190053 Börja med originalremmar, eller motsvarande piratalternativ, det finns översättningslistor på t.ex. garage24.se. Standardremmar brukar inte funka, de går ofta för djupt i remskivan.

Kolla vad du har för modell, det är ett 5 eller 6-siffrigt nummer som sitter på en typskylt, oftast silverfärgad i bakkant på maskinen. Det numret är VIKTIGT för att du ska få rätt reservdelar.

Har du modellnumret får du även fram sprängskisser och manualer på https://lookup3.toro.com/partdex/index. ... lang=se_sv

En sökning på 824 gav 103 träffar, så ja, modellnummer behövs som sagt. :)

Modellnamnet 824 säger inte ett dugg mer än att det är 8 hästars motor och 24 tums fräsbredd.

Avatar Fallback

Re: snöslunga Toro

knoren1959  
#190076 tack för tipset om garage 24,ska kolla deras sida,,vid köpet av slungan fick jag med orginalhandboken och sprängskiss med alla artikelnummer på reservdelar,ska nu börja jaga andra remmar

   TS
Avatar Fallback

Re: snöslunga Toro

knoren1959  
#190092 jag har hittat en firma som säljer delar till Toro,har nu beställt nya remmar på sefir.se

   TS
Avatar Fallback

Re: snöslunga Toro

TorxE14  
#191236 Det brukar vara så att vajern som går upp till manöverhandtaget ska vara lite slapp när handtaget inte är intryckt för att remmen inte ska driva när den är urkopplad. Kolla om vajern har en liten justerin-grej du kan skruva på om den är för spänd.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).