köp klippo innan dom försvinner!!!

Svara  5 inlägg  4178 visningar  2 följer
Användarvisningsbild

köp klippo innan dom försvinner!!!

#140897 hej. var på elmia park och golf föra veckan och gick till husqvarnamontern och bland maskinerna stod det några klippo, men jag blev helt förtvivlad när jag såg vad dom hade gjort, dom hade tagit en husqvarna och tagit klipporöd och satt på klippoklistermärken. den fick jag höra att dom inom några år ska ta bort klippokåpan och drivningen och ska använda husqvarnachassit :surp: :cry: så vi på agria maskin i kållered (där jag går som lärlingspraktikant) vet inte vad vi ska göra. vi ska kanske gå över till stigas pro modeller men dom har problrm med dom avvibrerade motorfästerna som hela tiden går sönder. så om några år så finns nog inte riktiga klippo längre. om inte husqvarna fattar att dom förstör ett så bra varumärke som klippo. men man vet inte riktigt. men det är vad jag har fått höra av en som jobbade på klippo/husqvarna förut. så köp på er en klippo så ni är på säkra sidan. det har jag :mrgreen: men det är hemskt att riktiga klippo kommer att gå i graven :sad:

TS
Användarvisningsbild

Re: köp klippo innan dom försvinner!!!

#140898 Är väl inte så farligt, om dom nu är så bra att dom håller i generationer så borde det ju finnas så det räcker :wink:
Har själv 2 st så jag klarar mig nog livet ut.

#140901 Köp Honda :)

viktor meck skrev:hej. var på elmia park och golf föra veckan och gick till husqvarnamontern och bland maskinerna stod det några klippo, men jag blev helt förtvivlad när jag såg vad dom hade gjort, dom hade tagit en husqvarna och tagit klipporöd och satt på klippoklistermärken. den fick jag höra att dom inom några år ska ta bort klippokåpan och drivningen och ska använda husqvarnachassit :surp: :cry: så vi på agria maskin i kållered (där jag går som lärlingspraktikant) vet inte vad vi ska göra. vi ska kanske gå över till stigas pro modeller men dom har problrm med dom avvibrerade motorfästerna som hela tiden går sönder. så om några år så finns nog inte riktiga klippo längre. om inte husqvarna fattar att dom förstör ett så bra varumärke som klippo. men man vet inte riktigt. men det är vad jag har fått höra av en som jobbade på klippo/husqvarna förut. så köp på er en klippo så ni är på säkra sidan. det har jag :mrgreen: men det är hemskt att riktiga klippo kommer att gå i graven :sad:

Lugn, du behöver inte vara orolig för att dom ska försvinna. Däremot håller dom på att uppgradera klippo, som har haft stora problem med drivningen senaste åren. Dom kommer att bli bättre än dom har varit. Klippo är det tredje starkaste varumärket i sverige, det kommer husqvarna att vara rädda om.

Sen kommer det en husqvarna som är byggd på klippos gjutna aluchassi, en proffsmaskin som ser ut att bli riktigt bra.

Användarvisningsbild

#140935 Vi får väl se, det är inte det första varumärket som Elux-koncernen förstört, om det nu blir så. Partner, McCulloch, Homelite, m fl gamla fina proffssågmärken som numera är mediokra konsumentprodukter, så det skulle inte förvåna.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Klippo startar inte - Klippo startar! av Fredrik Reuter - lör 11 jul 2015, 22:49
i Inomgårdsmaskiner
9 svar
17787 läst
av Camwood     
sön 12 jul 2015, 18:39
klippo driving av Benkeman - tor 23 jun 2011, 11:48
i Inomgårdsmaskiner
4 svar
2543 läst
av Benkeman     
lör 16 jul 2011, 08:50
Förgasarjustering Klippo B&S 3,5hp av Phantom - sön 20 maj 2012, 10:44