Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Dieselvärmare som inte fungerar i kyla?

47 inlägg 58290 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dieselvärmare som inte fungerar i kyla?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#481376
Tosca skrev:Hur mycket bättre är de egentligen Optima, ibland får jag en känsla av att de är överreklamerade bara?

Det är ju svårt att göra en korrekt jämförelse men jag har inte hört nån klaga på Optima.
Ett dilemma är ju att om jag byter mina äldre batterier mot nya Optima så vet jag ju inte
hur mkt av ev skillnad som beror på de äldre batteriernas trötthet vs de nyas pigghet.
Jag hade Optima i Camaron och det bara susade till när man startade, hade även Optima
i förra grävaren och där fick man smyga på den så den inte startade okontrollerat.
Men står man ute i skogen och det hänger på sista sucken, då känns prisskillnaden ju oviktig.
Plus, att om man måste ta hem batterierna för laddning så är Optima väsentligt mer lätthanterade
än stora tunga gammeldags batterier med batterisyra som skvimpar runt.

Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Dieselvärmare som inte fungerar i kyla?

Tosca  
#481399 Jo, sant.
Det verkar ju inte finnas några billiga smartladdare för 24V heller, så där faller väl den idén antar jag.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).