Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Taubane og aggregat på gravemaskin

6 inlägg 4667 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Taubane og aggregat på gravemaskin

Apple farmer  
#301901 Her er en reportasje fra NRK om en ny maskin for taubanedrift i Sogn og Fjordane. En gravemaskin med både taubane og aggregat. http://www.nrk.no/sognogfjordane/unik-s ... 1.12066238



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Taubane og aggregat på gravemaskin

Fredrik Reuter  
#301913 Häftigt!
Ja, där klättrar man nog inte upp med vad som helst direkt.
Udda skördaraggregat också, det hade jag inte sett förut.
Man ser också varför såg i toppkniven har sin funktion!

Avatar Fallback

Re: Taubane og aggregat på gravemaskin

Apple farmer  
#301914 Mer av tilsvarende utstyr fra produsenten i Østerrike her:

Tror kanskje jeg hadde satset på hjelm i stedet for topplue om jeg hadde hatt jobben med å hekte på stokkene oppe i terrenget... Han har nok ikke behov for noen spinning-time om kvelden etter en dag i det terrenget ;-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Taubane og aggregat på gravemaskin

Jim_the_one  
#301918 Ja men mössan går ju inte sönder om du får nåt i huvudet. Det gör ju en hjälm. Haha

Avatar Fallback

Re: Taubane og aggregat på gravemaskin

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#301960 Gallras det i sån där terräng eller låter man bli? Är tillvägagångssätt lika vid gallring? Har aldrig sett gallring i riktigt brant terräng.

Avatar Fallback

Re: Taubane og aggregat på gravemaskin

8wdHypro500  
#301971
T24X4 skrev:Gallras det i sån där terräng eller låter man bli? Är tillvägagångssätt lika vid gallring? Har aldrig sett gallring i riktigt brant terräng.



I sådant terreng gallras inte, det vekser så det knakar endå. 12-13m3 tilvekst pr år pr hektar! Med dagens timmerpriser er knapt lønt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).