Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

HMA 15 problem

1 inlägg 3294 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

HMA 15 problem

tobbeshoj  
#284660 Hej ! Vet inte om jag ligger i rätt kategori, men har fått lite bekymmer med min gamla Rapid. Eftersom det inte verkar finnas många som har kunskap i detta system så tänkte jag testa härinne.

När jag lagt i ett räd i vaggan o ansätter t ex gran så får jag bara konstiga tecken i displayen, nåja konstiga kanske de inte är, 4 staplar fyllda med punkter först, sen efter ca 4 -5 sek går mäthjulet ner, då ändras det till 46> . Kör jag trädet manuellt så börjar den ibland tjuta för att sen plötsligt gå över till o mäta längden, den längden stämmer inte i vilket fall.

Jag har testat o koppla från givarna en o en utan nån skillnad, vad jag tycker så ser det ut att lysa där det ska i relälådan, fotocellen verkar fungera med. Men jag har dock inte direkt kunnat utesluta kabelfel, men tänkte bara höra om nån känner igen nåt på min beskrivning

Med vänlig hälsning Tobbeshoj.



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).