Lastväxlarsystem

Svara  63 inlägg  27784 visningar  10 följer

Re: Lastväxlarsystem

Robert T skrev:Bara utöka vändplatsen och slänga ut några småplåtar att ha benen på. Kan inte kosta skjortan direkt.

Där nämner du själv ett av problemen. Vilken skogsägare tror du skulle vilja fälla all skog på ett område bara för att få ut säg 400 m3 massaved ur en gallring?
Det bli ett ganska stort område om allt ska plockas på lösflak som vardera rymmer cirka 15 m3...
Sen ska ju planen hålla för lastbilarna att köra på också...

LM Banner
Användarvisningsbild

Blivande snickare skrev:
Robert T skrev:Bara utöka vändplatsen och slänga ut några småplåtar att ha benen på. Kan inte kosta skjortan direkt.

Där nämner du själv ett av problemen. Vilken skogsägare tror du skulle vilja fälla all skog på ett område bara för att få ut säg 400 m3 massaved ur en gallring?
Det bli ett ganska stort område om allt ska plockas på lösflak som vardera rymmer cirka 15 m3...
Sen ska ju planen hålla för lastbilarna att köra på också...

Gallring är ju inget man går plus på idag ens. Vissa gallringar går man back på. Så vill skogsägaren gå plus får skogsägaren ta ut virket själv, kanske med häst?

#233390 Jovisst, vinsten var inte det jag menade utan det stora område som flaken behöver. Vinsten blir i det som står kvar och en kalyta ger inga pengar...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Annonser