Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Besök av Arbetsmiljöverket

7 inlägg 5596 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Besök av Arbetsmiljöverket

primus  
#195753 Vi har haft besök av AMV . Fick en anmärkning,saknar toalett i rastvagn. Någon annan som har haft besök? Anmärkningar?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Besök av Arbetsmiljöverket

Herr Krånglin  
#195758 Känns som det kan bli många som får anmärkningar vet ingen som har skithus i kojan .

Avatar Fallback

Re: Besök av Arbetsmiljöverket

LBFront  
#195771 Vi fick besök för två veckor sedan ,anmärkningar var första förband och telefon med sig när man går ur maskinen och en lapp med larmkordinaten ,sedan: hur vet man att den som jobbar eftermiddag kommer hem på kvällen, vem ringer/smsar man? Toaletten var väl mest en fråga om man averkade nära tätort.

Avatar Fallback

Re: Besök av Arbetsmiljöverket

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195816 Borde inte problemet att sakna toalett vara värre om man inte är nära tätort? För finns det bara nån mack el. liknande så går det ju lösa. Hur funkar det för lastbilschaufförer,dom har väll bara tillgång till toa på mackar om dom kör längre sträckor?

Användarvisningsbild

Re: Besök av Arbetsmiljöverket

skogsjan695xl  
#195839 Toalett i skogen är väll minsta problemet. Bara ut med rullen, sätta sig på huk och trycka på.

Avatar Fallback

Re: Besök av Arbetsmiljöverket

foton  
#195843 Bertil i skogen har en instruktions film hur man ordnar toalett. På You Tube.

Avatar Fallback

Re: Besök av Arbetsmiljöverket

LBFront  
#196154 Som jag uppfattade det så var kravet på toalett i rastkojan att man skulle slippa sitta med brallorna nere till allmän beskådan och risken/chansen är ju större ju närmare bebyggelse man är.
med tanke på den sk mack döden så är väl det ingen räddare i nöden!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).