Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Renoverade minispakar

2 inlägg 3118 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Renoverade minispakar

erik-250  
#194814 Ena minispaken gav upp helt i super evan när jag körde, den funkade bara på någon funktion. Men jag kunde ju låna en spak från skotaren som tur var så det gick att köra.

Jag beställde mig då en renoverad / utbytes minispak från Enskede hydraul. Fick hem spaken för ett par dagar sedan, och nu ihelgen så skulle jag gallra så jag satte i min nya spak. Men när jag startade maskinen och skulle köra så funkade inte Stickan / vippen ut och in !

Kontrollerade alla kontakter till spaken och även kortet i IPSen men de funkade inte. Satte i spaken från skotaren igen och då gick det som tur var !

Min ny renoverade spak från Enskede funkar alltså inte !!! 😡

Så jag tänkte höra vad andra har för erfarenheter av renoverade spakar? Dom borde väl bli som nya? Och sen kan man ju tycka att dom ska prova spakarna de renoverar så dom funkar innan de skickar iväg dom!



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Renoverade minispakar

finskpinne  
#194851 Ja inte ska man ju behöva betala för nått som inte fungerar! Det är väl bara att skicka tillbaka den... Men först kan du ju prova den mot någon annan IPS box. T.ex. på den andra spakens plats eller i skotaren, bara för att eliminera risken att felet kan vara någon annanstans än i spaken...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).