Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Ny gallrings skotare vilken?

34 inlägg 25637 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ny gallrings skotare vilken?

jmatsson  
#218377 Gremo ska det vara, 950f smidig som fan men dålig frigångshöjd. Har aldrig haft större problem på den har gått som en klocka det mesta av tiden. 1050f ska man nog satsa på och ingen j+vla snurrhytt.

Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Ny gallrings skotare vilken?

alfred  
#218397 Jo f 10 är ingen höjdare. Undermåligt minst sagt! Det enda bra med den är hytten,när fjädringen funkar dvs. Bytt midjan en gång och fått svetsa den 4 gånger Har inte fått ut någon 1010 än, men nästa månad skulle vi få ut en 840 tx på demo. F10 går på sista versen nu=)

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny gallrings skotare vilken?

jmatsson  
#218471 840 låter bra , john deere e ingen höjdare tycker då jag, nå kan det va skönt snurrhytt o nivellering kan vara skönt men på 1910 så bråkade medföljningen mycket och lite annat. Det ska nog vara fast hytt.

Avatar Fallback

Re: Ny gallrings skotare vilken?

alfred  
#218473 Har kört mycket JD innan,och jag kan nog säga att de krånglar ungefär lika mycket som allt annat=) Men Rottnen tar nog priset.

Finns det någon här inne som kör en 840 tx som kan berätta mer om den?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).