Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

15 inlägg 6513 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

finskpinne  
#159987 Discovery Channel kommer att visa ett avsnitt av programserien "Facory Line" torsdagen den 9:e februari. I Finland visas det åtminstone kl 22.00 finsk tid. Men jag har för mig att det visas i Sverige kl. 22.00 också (svensk tid). Men ni kan ju kolla tablån själva för säkerhets skull. I avsnittet skall det visas hur det går till när dom tillverkar "skotarkungen" Elephant King.



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

Kse  
#160025 Synd man har Viasat

Avatar Fallback

Re: Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

j-eg63  
#160102 Stämmer bra Kl 22 torsdag 9-2
Factory Line
En finsk skogsmaskinsfabrik måste bygga världens största timmersläp på tre dagar Men arbetarna är pressade och delar försvinner – klarar de ordern?. Del 5. :grin:

Avatar Fallback

Re: Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

snubblaren  
#160120 Skulle vara kul om discovery gjorde swedish loggers kan se de det framför mig att varje gång en slang går så berättar de hur farligt det är att byta slang och det spelas dramatisk musik :P

Avatar Fallback

Re: Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

Blivande snickare  
#160121 Minns ett avsnitt av worlds toughes fixes (stavas de så?) där killen använde en vanlig borrmaskin för att fästa ett elskåp (tomt) mot en vägg. Efteråt predikade han om hur farligt det var och att om man måste borra så anlita proffesionella som vet vad dom gör.

Asgarvade säkert 5 efteråt. Jag fick min första borrmaskin(DeWalt) när jag var åtta :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#160148 Man blir ju lite lätt full i skratt när man kollar på american loggers och swamp loggers...Håller ju på som vi gjorde i sverige på 70 talet. :)

Avatar Fallback

Re: Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

Blivande snickare  
#160150
Blivande snickare skrev:Minns ett avsnitt av worlds toughes fixes (stavas de så?) där killen använde en vanlig borrmaskin för att fästa ett elskåp (tomt) mot en vägg. Efteråt predikade han om hur farligt det var och att om man måste borra så anlita proffesionella som vet vad dom gör.

Asgarvade säkert 5 minuter efteråt. Jag fick min första borrmaskin(DeWalt) när jag var åtta :lol:

Avatar Fallback

Re: Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

snubblaren  
#160517 Haha gillar upplägget på programmet...

Nu när bönderna har börjat plöja upp all platt mark så måste skogsbruket upp på bergskanterna och det enda sättet att kunna avverka där är med en småkorpulent kort finne med ett monster till virkeslastare med 1000 häst som krossar stenar i 2 och gör 2 en meter djupa floder när han kör fram xD

Avatar Fallback

Re: Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

Bullarn  
#160556 Haha :lol:

Avatar Fallback

Re: Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

Bullarn  
#160566 Inte illa om de stämmer att de går ut en maskin var 4de timma eller a de va :shock:

Avatar Fallback

Re: Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

valmet862  
#160567 Svets o slägga fixar allt i Finland :lol:

Avatar Fallback

Re: Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

Bullarn  
#160621 Mer slägga än svets kan ja tänka mej... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

finskpinne  
#160626 Hmm... Kan nog tänka mig att det är så... Speciellt med tanke på mitt motto: If it doesn't work, get a bigger hammer!! :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

Kse  
#160639 Eller som vi säger: Går det inte med våld så har man för liten slägga.

Användarvisningsbild

Re: Ponssefabriken på Discovery Channel 9.2!

johaniskogen  
#160643 själv är jag lite datumvimsig, trodde att det va idag det sändes, åkte in till min goe, och hon hade fixat mat o trevligheter, o jag passade in att sätta mej vid tv.n vid 9 och sa till redan i tisdags att nån gaygala blir det då inte, vi ska titta på finska skogsmaskiner... vad får ajg se på tv,n då? river monters... fatta att jag nu sitter o tittar på gayar då ist.. straff nog....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).