Skogsmässor

Finlands största maskinmässa METKO 2-4 09

3 inlägg 5674 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Finlands största maskinmässa METKO 2-4 09

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80228 Tänkte puffa för METKO-mässan som anordnas i Jämsä i FIN 2-4 September 2010
Mässan ordnas vartannat år och det är Maskinentreprenörernas förbund som är huvudarrangör,samt Skogsmaskinsskolan som medarrangör+ att skolan används för dom fasta avdelningarna
Tyngdpunkten har varit på entreprenadmaskiner inom jord och skog men den "lättare linjen" såsom utrustning för den självverksamme har ökat kraftigt dom senaste gångerna,dock ligger METKO i lä efter Elmia på den biten ännu :mrgreen:
Dessutom lastbilar,flistuggar etc samt utrustning till alla maskiner.
I år blir det inga kalavverkningar utan alla avverkningsmaskiner visas i gallringsskog,detta för att korta av gångavstånden,som ni ser är parkeringsplatsen en kraftledningsgata,maskindemo väster om parkeringen,skogsmaskinskolan (dom bruna byggnaderna) med dom fasta montrarna och grusgropen där "gula sidan" håller till österut.
Allt inom bekvämt gångavstånd

Brukar va nånting 40000 besökare under dom 3 dagarna

www.metko.fi

Bifogar lite kartor samt länkar,den svenska översättningen är ännu inte klar,sidan uppdateras vartefter
FM10_Tyonaytos_su.gif


Samma bild som PDF:
http://www.metko.fi/kartat/pdf/FM10_Tyo ... 20copy.pdf

Om jag ska dit :?:
Gissa :!: :D



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Finlands största maskinmässa METKO 2-4 09

skogsrået  
#80243 var i finland blir detta..söder ..norr...

Avatar Fallback

Re: Finlands största maskinmässa METKO 2-4 09

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80261 Ganska mitt i den sydligare halvan av landet,mellan Tammerfors och Jyväskylä

Försöker bifoga en länk
http://maps.google.fi/maps?hl=sv&ie=UTF ... loc=A&sa=X

Funkar inte det,googla på "Jämsä"

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).