Skogsmässor

Bilder från Elmia Wood 2017

88 inlägg 34744 visningar 23 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bilder från Elmia Wood 2017

Eremiten 74  
#459268
Ådii skrev:Vad är det som dom ändrat på den nya Farman? Ser ut som den har kedjor på de främre hjulparen så det betyder väl navdrift? Sen ser även bommen ut att vara "knäckt" så den har kanske fått mera markfrigång? Skulle vara kul med mera bilder :d

Det är en helt ny vagn som ska ersätta deras gamla 16tons vagn enligt en säljare i montern. Den väger mellan 4,2 och 4,3 ton med 8,5 m kran eget hydraulsystem , två navmotorer och bromsar. Här är lite mer information från deras broschyr.
IMG_20170612_073349.jpg
IMG_20170612_073359.jpg

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Bilder från Elmia Wood 2017

Kippen  
#459311 Det var kul med lite bilder. Jag var enbart där på fredagen och fick ha ett bra tempo runt lilla slingan. Men ser att att jag har missat en hel del ändå [emoji17]
Mvh Kippen.

Avatar Fallback

Re: Bilder från Elmia Wood 2017

miffoweiron  
#459316
busholle skrev:
Simon.M skrev:Går det att köpa grejer på mässan till mässpriser typ sågkläder kedjor o slipmaskiner mm??



Visst gör de det. Svärfar köpte en husqvarna balance xt sele för 800 ink moms, det är väl ca 60% av butikspris. De hade även bl.a. kombidunkar av nya sorten för 300 och det måste vara ett bra pris.
Själv köpte jag sågblad till stångsågen, filmall till strandsklingor och en storsäcksventil.

Fanns det strands klingor? Letade men hittade unga

Avatar Fallback

Re: Bilder från Elmia Wood 2017

Hema  
#459323 Strands brukar hålla till i innekurvan på lilla slingan, så långt söderut man typ kommer, innan man går in i skogen. Om den förklaringen gav något. :)
Men jag missade dem på första varvet.. Tur man har goa sfo-vänner :)

Avatar Fallback

Re: Bilder från Elmia Wood 2017

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#459324
miffoweiron skrev:
busholle skrev:
Simon.M skrev:Går det att köpa grejer på mässan till mässpriser typ sågkläder kedjor o slipmaskiner mm??



Visst gör de det. Svärfar köpte en husqvarna balance xt sele för 800 ink moms, det är väl ca 60% av butikspris. De hade även bl.a. kombidunkar av nya sorten för 300 och det måste vara ett bra pris.
Själv köpte jag sågblad till stångsågen, filmall till strandsklingor och en storsäcksventil.

Fanns det strands klingor? Letade men hittade unga


Jadå, gott om. De stod mellan bamsesågen och våtmarksföreningen, mitt emot champs of logging.
Filmallarna hade dock tagit slut fredag förmiddag så de skulle skicka en till mässpris.

Användarvisningsbild

Re: Bilder från Elmia Wood 2017

SHR  
#459358 Bjuder på denna! Var det någon mer som provade VR i Husqvarnas monter?
IMG_2295.JPG

Avatar Fallback

Re: Bilder från Elmia Wood 2017

Flax12  
#459368 Där missade man något. Kunde vart kul o prova på. Kändes det realistiskt?

Avatar Fallback

Re: Bilder från Elmia Wood 2017

mikael_s  
#459370 Ingen som har bilder från Utnäs? Kul att den byggs vidare. Och intressant med automatisk följande vagnsstyrning.

Avatar Fallback

Re: Bilder från Elmia Wood 2017

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#459377 Tyvärr tog inga bilder där heller för det regnade då.
Styrningen och breddningsbara bankar var rätt trevliga nyheter men vagnen var samma som innan väl?
Får hålla utkik på deras hemsida när de börjar dyka upp lite bilder på skogsvagnarna där

Avatar Fallback

Re: Bilder från Elmia Wood 2017

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#459378
Flax12 skrev:Där missade man något. Kunde vart kul o prova på. Kändes det realistiskt?

Vi stod o kollade men avstod att prova :d
Måste varit svårt att få in känslan när man höll i 2 lösa handtag ist för 2 som sitter ihop som på ett såg

Användarvisningsbild

Re: Bilder från Elmia Wood 2017

SHR  
#459379
Flax12 skrev:Där missade man något. Kunde vart kul o prova på. Kändes det realistiskt?

Skitkul! Ja, man var där liksom! Ett handtag som på en riktig motorsåg hade ju vart nått. Fortsätt produktutvecklingen där!

Avatar Fallback

Re: Bilder från Elmia Wood 2017

Flax12  
#459385
gnisten83 skrev:
Flax12 skrev:Där missade man något. Kunde vart kul o prova på. Kändes det realistiskt?

Vi stod o kollade men avstod att prova :d
Måste varit svårt att få in känslan när man höll i 2 lösa handtag ist för 2 som sitter ihop som på ett såg

Ja det är klart att det borde suttit ihop för rätta känslan.

Avatar Fallback

Re: Bilder från Elmia Wood 2017

Flax12  
#459387
SHR skrev:
Flax12 skrev:Där missade man något. Kunde vart kul o prova på. Kändes det realistiskt?

Skitkul! Ja, man var där liksom! Ett handtag som på en riktig motorsåg hade ju vart nått. Fortsätt produktutvecklingen där!

Kul! Kommer inom många områden så man får kanske fler möjligheter att prova. [emoji2]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).