Skogsmässor

ELMIA Wood 2017

569 inlägg 142150 visningar 53 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Torbjörn Johnsen  
#455767 Här finns ett reportage inför Elmia i en norsk skogstidning där de försökt få fram nyheter från tillverkarna. Det kommer inte fram så mycket från hemliga företag men tidningen tar också upp ett rykte som snurrat i Svetige ett tag: att Volvo köper EcoLog!
http://www.norsk-skogbruk.no/2017/05/18 ... besokende/

Elmia
Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455777 Ser att vi kommer vara snudd på montergrannar! :-)

Att Volvo med gaphalsar som Gardell i spetsen för "Gordon Gekko tänkarna" skulle gilla ett återtåg i en mycket liten maskinnisch med kass lönsamhet låter osannolikt när de helst skulle vilja kapa Construction Equipment som är en gigant i jämförelse med hela kortvirkesbranschen. Det som talar för en sådan sak är ju intresset för hybriddrift.

MVH
Morgan

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Torbjörn Johnsen  
#455788 Jag håller med om din Analys Morgan. Är förresten och jobbar i vår monter idag. Inget du behöver ha ner i KTS monter när motorsågen ändå är med?
Image1495181478.406260.jpg

Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455791 Torbjörn: Fördberedelser i god tid! Tack för erbjudandet men det har nog inte vuxit upp så mycket sedan sist :-)
Morgan

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Torbjörn Johnsen  
#455793 Här kommer ett litet bildsvep från ElmiaWood-området fredag 19 maj. Idag var det ganska lugnt. Elmias gräv/anläggningsentreprenör bröt stubbar i några montrar. De största restaurangtälten var resta, en del flis utkört i montrar och rader med bajamajor stod och väntade på godsmottagningen för vidare transport till sina placeringar. Det snickrades på mässkontoret som jag gissar öppnar nästa vecka. Här och var utefter skogsslingan har det jobbats med byggnationer. I Södras monter var det full rulle och jag pratade med Camilla Logarn, förtroendevald från Tingsryd och Hedvig Johansson, projektledrare Södra Skog från huvudkontoret i Växjö. Till skillnad från många utställare som anlitar farmartjänster eller snickare så gör Södra (liksom Skogsforum:-) allt sitt jobb före, under och efter mässan med egen personal och förtroendevalda.

1495189445_img_2089.jpg


-Elmia Wood är en otroligt viktig aktivitet för Södra och mässan engagerar en stor del av deras organisation, både anställda och förtroendevalda, säger Camilla. Det är som en "grand finale" på skogsåret 2016/2017. Det går bussar från i stort sett alla SBO och massvis med personal och förtroendevalda reser med medlemmar och/eller jobbar i montern under mässdagarna. En viktig sak att bygga i montern är sittplatser förklarade Camilla och Hedvig. Södras monter ligger bra till mitt på småskaliga slingan och många uppskattar att vila mäsströtta ben en stund.

Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

Eremiten 74  
#455803 Tack för biljetterna :)
Jag kommer att vara där Onsdag och halva Torsdagen. Ska bli kul att träffa er :)

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455819 Detta fick jag i lådan nu i veckan. Tack!! Jag vill åka onsdag eller torsdag, men det verkar inte funka, så jag får åka på lördagen och trängas med alla andra.... För det brukar väl vara mest folk då??
DSC_0009.JPG

Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455820 Måste bara tillägga Camilla Logarn är ordförande i Tingsryd Linneryds SBO :-BD

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455849 Och Hon brinner för skogens vatten! :-BD Hedvig håller i skogsskolan mm.

Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455895 Logarn är medlem här även om hon inte är så aktiv.

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Aspenlid  
#455988 Ja biljetterna låg och väntade när man kom hem från semestern. Tackar man för! Blir de nån egen tråd för bilder och text från mässan eller ska vi bomba den här tråden [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Kse  
#456003 Vi håller oss i den här tråden, rubriken passar så bra. :wink:

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Aspenlid  
#456007 Lite så jag tänkte oxå men man vet ju inte om nån hade nån annan tanke [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

snurra  
#456015 Kommer på fredag och då skall jag få tag på en keps om ni har :-bd

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

benestad  
#456037 Hej åker med södras buss 8 juni hoppas få träffa många från forumet :-BD

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).