Skogsmässor

Batterimaskinsdemo på Söderströms 5/4 2016

2 inlägg 2319 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Batterimaskinsdemo på Söderströms 5/4 2016

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#380196 Som rubriken antyder så inbjuder Söderströms i Skövde till en provkörning av Stihls och Husqvarnas professionella batterimaskiner tisdagen den 5 april klockan 10-14.

Då det bjuds på lunch, är det anmälan till Matthias Olsson på Söderströms senast den 29 mars 2016.
/Niklas



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sv: Batterimaskinsdemo på Söderströms 5/4 2016

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#385684 Jag var där, liksom en del lokala besökare från t.ex. Skogsstyrelsen, Skövde kommun och Riksbyggen.

Det var en del nyheter på batterisidan och man fick bl.a. såga trissor. Blev faktiskt lite impad av Stihl MSA 200, som verkade ha lite mer vridmoment men lägre maximal kedjehastighet än HVA 536 Li XP.

Husqvarna hade med den nya batteridrivna stångsågen och den nya batteridrivna midjeröjaren. Både blir intressanta och ska komma vilken dag som helst till butik.

Stihl hade en intressant battteri-stenkap med vattenbegutning. Dessutom har Stihl en intressant sekatör, som de dock valde att inte visa upp på mässan.

På gräsklipparfronten visade HVA upp sin nya gräsklippare samt sin batteridrivna åkgräsklippare. Bägge är dock att betrakta som villamaskiner och inte något för professionellt bruk. (Här har dock både Bosch och Pellenc proffsmaskiner till skyhöga priser). Mer proffsmaskiner för grönyteskötsel lär dock komma i framtiden från både Stihl/Viking och Husqvarna.


Den bjudna maten var god.
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).