Skördare

DASA380

9 inlägg 2567 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

DASA380

robskoog  
#104804 Hej!

har bytt från en lillebror till skogsjanne och har ingen koll på programmeringen på dasa 380, hade bara längdmätning på lillebror.
Tänkte mest hur man ställer in längder och diameter osv.
Kanske någon har använt dasa och kan hjälpa.

robban



   TS
Användarvisningsbild

Re: DASA380

skogsjan695xl  
#104806 Ring till Eco Log och hör om dom kan få fram en instruktionsbok för Dasa 380, så får du fram allt ist.

Avatar Fallback

Re: DASA380

robskoog  
#104808 fick med en sådan bibel, tyvärr är den väldigt teknisk jag söker en som kan guida med enkla svar typ gå in på meny 2 och gör si och så :oops:

   TS
Användarvisningsbild

Re: DASA380

skogsjan695xl  
#104856 okey. jadu jag kommer inte ihåg nu hur det var exakt man gjorde, dataklave är att föredra.

Om man har en klave så kopplar man in den, hugger ett träd sen trycker på nr 6, sen tar man ett till och sedan nr 6 igen, upprepa detta på så många träd du vill kalibrera på.

Sen har jag gör mig man bläddrar till inställningar diameter, hämta fil, sen väljer man i klaven att man vill föra över klavningen till datorn, det finns 2 olika slags ´´filer´´ man kan föra över, men jag kommer inte ihåg vilken det var nu.

Avatar Fallback

Re: DASA380

keja01  
#104873 Jag har nu scannat mitt exemplar av DASA-380 bruksanvisning och laddat upp till filbiblioteket "skogsbiblioteket" under menyn "Mer..." ovan. Den är på 118 sidor och är lättläst tycker jag.

Avatar Fallback

Re: DASA380

robskoog  
#104880 Tackar då skall jag testa!

   TS
Avatar Fallback

Re: DASA380

keja01  
#104881 En skogsforumansvarig behöver godkänna den upp-laddade filen först.

Avatar Fallback

Re: DASA380

robskoog  
#104950 märkte det hehe!
satt å provade mig fram igår och om man tar ak på tall så väljer dasan kv2 och kaplängd 2,52 m
om jag vill ha en stocklängd på 3,40m hur ställer jag in detta tex?

   TS
Användarvisningsbild

Re: DASA380

skogsjan695xl  
#104998 Det går att programmera längdvalsknapparna till önskad längd som finns i prislistan. Detta är lite krångligt men det går bara man kommer på hur man gör.
Det finns rätt mycket man kan ställa i 380 datorn egentligen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).