Skördare

valmet 960 med vmm 1100 problem

4 inlägg 3273 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

valmet 960 med vmm 1100 problem

m_guld  
#102434 Har fått problem med datorn då jag råkade göra en initering av datorn utan att ta bort vmu-512 enheten först,
Vilket resulterade i att jag nu inte kan köra med vmu-512 i för då låser sig datorn i läget där rulltexten slutar.
Allt funkar då jag inte har vmu i kopplad men så fort jag stoppar i den blir det rulltext och då låser sig allt även knappsatsen, nån som har ide om vad det kan vara?



   TS
Avatar Fallback

Re: valmet 960 med vmm 1100 problem

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102482 Hej!

Nåt liknande har hänt med min maskin, men det hände i samband med nån batteriproblem för förra ägaren.
Har två VMU-lådor och den ena låser inte uppdatorn, men man får felmeddelande på skrivaren varje gång man kapar ("nollställning möjlig", eller nåt sådant, på Finska)
Den andra VMU-lådan, som var den som satt original i maskinen, låser upp datorn helt.

Jag har inte bekymrat mig så mycket då jag kör per timme, men det vore lite kul att få fart på volymmätningen igen. Ska försöka prata med VMU-lådan genom datorn nån dag och se om det kan ge något.

Avatar Fallback

Re: valmet 960 med vmm 1100 problem

m_guld  
#102500 OK blir intresant att höra.
Talade med en på valmet som jag känner och han trodde han hadde kabel kvar för att formatera om vmu så jag ska dit och göra det imorgon ev, medelar resultat sedan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: valmet 960 med vmm 1100 problem

Kse  
#102550 Har en vmu 512 liggandes om det kan vara intressant för nån. Har lite andra grejer oxå, display, knappsats mm.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).