Skördare

Rottne 2004 driver dåligt

8 inlägg 4626 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rottne 2004 driver dåligt

Taberg  
#102235 Vi köpte en 2004 någon månads sedan och jag är nästan övertygad om att en stigapark tar sig fram bättre. :wink: Körde i en slänt mot en mosse kände att det var lite slirigt trodde att det var bara till att vrida på ratten till diffen och backa upp. Så var det inte slirade på ett hjul eller så hände inget. Vad gjorde jag för fel ?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004

masterchief  
#102237 Mmm måste lägga i knappen för diffen också :wink:
passa dig då den har 3 lägen, ett är hastighetsberoende och då går diffen ur om du gasar lite för oförsiktigt....
Annars är lägena i och ur...

Avatar Fallback

Re: Rottne 2004

Taberg  
#102238 knapparna var i tryckta :???: ville inte stå just där och grunna på inställningen. Han som sålde maskinen sa att brukade köra på 20 på ratten kan det va rätt?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004

masterchief  
#102251 Jag körde på ca 30% när jag hade min 2004.
Men det är ingen större skillnad.
När du kommer till svårigheter är det läge att du drar upp procenten.
Då ska du märka att maskinen går tyngre med, speciellt om du svänger, annars är det fel på diffventilerna alternativt elen dit.
Sedan är en hjulmotormaskin aldrig fulldiffad som en mekanisk drift, oljan har tyvärr en tendens att löpa lättaste vägen, det får man reglera med att väga med tex kranen.

Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004

masterchief  
#102252 Läste du backade i en slänt.... där är de förövrigt odugliga då de är baklätta :???:
om möjligt så gå åt rätt håll i slänter, speciellt om det är stenigt.

Avatar Fallback

Re: Rottne 2004

Taberg  
#102261 Funkar gör det men det är nog det att man är ovan. Hade tänkt mig att den skulle ta sig fram som en stridsvagn.Har ett annat problem också ibland matar den trädet när svärdet inte är uppe en tråkig upplevelse :surp:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004

masterchief  
#102279 Antingen börjar såggivaren att ge sig, eller så lider den av samma bugg som våran gjorde,,,,någon gång ibland gick det att mata trots svärd ute :???:
Börjar såggivaren ge sig så borde det inte nolla kap i de lägena...

Avatar Fallback

Re: Rottne 2004

Taberg  
#102320 Då och då kan man få såga om för att den inte fattar att man sågat av trädet ca 2ggr per dag. Såg att swedol säljer rep satser till sågkedior är det någon som har provat det och känar man något på att ligga och pilla med det.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).