Skördare

John Deere aggregat

7 inlägg 3310 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

John Deere aggregat

mrme  
#80169 Nån som har erfarenhet av 754 och 414?



   TS
Avatar Fallback

Re: John Deere aggregat

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80297 en veckas provkörning av 414 ;)

Avatar Fallback

Re: John Deere aggregat

mrme  
#80304
Valmet 890 skrev:en veckas provkörning av 414 ;)


Hur gillade du det,för och emot??

   TS
Avatar Fallback

Re: John Deere aggregat

1070  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80319 Har kört 754 i ca 12000 tim och måste säga att det är ett väldigt driftsäkert och hållbart aggregat har just bytt till ett nytt och det går fantastiskt bra ett väldigt allround aggregat kör allt från klen gallring till slutavv på 0,40 bra mätning också

Avatar Fallback

Re: John Deere aggregat

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80326 754 är ett bra agg till träd upp till 30cm i bhd. flerträdarn till funkar fint. Driftsäkert men konstruktörn måste ha tänkt me lilltån när han montera på prylarna för trångt värre är det och slangdragningen in i agg. är en av dom sämsta jag kört med.
Agg. tycks trivas bäst runt 0.09-0.17.

Avatar Fallback

Re: John Deere aggregat

mrme  
#80373 ingen här som kört å skruvat 414??

   TS
Avatar Fallback

Re: John Deere aggregat

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80529 jag tyckte 414 gick jäkligt bra det lilla jag nu körde det... en vecka bara på en 1270 D.
Körde rätt klen granskog med nån större tall i och det gick jätte bra. Väldigt mjuk och fin gång i hela aggregatet, är ju ändlägesdämpning på alla cylindrar så det blir ju aldrig en smäll från nånting.
Och så tyckte jag det gav som ett kraftigt och robust intryck, och så tyckte ajg det såg ut ganska tilltänkt i slangdragning och servicevänlighet.

Tror det är ett mkt fint aggregat bara det funkar, går iaf två härikring och det ena borde väl börajt gå uppåt 3000 tim men jag har itne pratat nåt med dom så ajg vet itne vad dom tycker, enligt de på JD verkstan tycker dom bra. Men dom säger att det är lite tråkigare att skruva i än den äldre generationens aggregat.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).