Skördare

Logmax 828

6 inlägg 6927 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Logmax 828

röjarn  
#5630 Jag är novis på skördar aggregat, har tittat på en gallrings maskin med ett logmax 828 , hur grovt kan man köra med ett sånt aggregat??



   TS
Avatar Fallback
samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5633 Hej! det är nog samma som logmax 928. Fällsnitt på 42cm skulle tippa på att den kvistar 38cm. Vad är det för någon basmaskin?

Avatar Fallback

Logmax..

röjarn  
#5634 en Norcar -92 med loglift 60.. har kikat på "lillebror" med.. men funderar på om man inte skall satsa på en grövre basmaskin , skall ha den till gallring .. det var längre kran på Norcar maskinen..

   TS
Avatar Fallback
johan  
#5635 Hej ! log max aggr är väldigt lätta att laga , jag har haft ett 928 och var hel nöjd med log max ,,,

Avatar Fallback

Logmax...

röjarn  
#5640 Låter kanon de, jag pratade med dem på Logmax och det enda kunde väl vara att de håller reservelar i 10 år...

   TS
Avatar Fallback
samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5641 Jag har en granne som har en norcar 490 med 828 aggregat. Jag har kört den maskinen en hel del och tycker att det är för litet aggregat till en så stor maskin. Maskinens kran är så stark att om du får i ett lite större träd i aggregatet så vill det lätt "tappa" trädet. Min uppfattning av logmax aggregaten är att de vill slira när det är grovt ris. hur är skicket på aggregatet? vad för prisklass ligger en norcar på?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).